lördag 1 maj 2010

1 Maj

 .

Utanför mitt sovrum nu - Knoppar, 1 maj-flagga och inget regn.

 
 
Lost?
Vaknade strax efter 9 idag. Såg att jag fått 2 sms från natten.
Min barndomsvän som är i Norrköping, verkar ha försvunnit och C-A trodde hon tagit sig till mig.
Men jag har inget hört från henne sen igår eftermiddag, så hoppas hon hittades.
Kunde ju inte svara förrän nu på morgon. Väntar på svar om det, att hon är hittad.


Stress
Tv4, nyhetesmorgon var redan på tvn, då den är inställd på att starta en viss tid.
Dom pratade stress och det var ganska intressant faktiskt.
En expert pratar om att politiker har ingen farlig stress alls, då han fick en fråga..
Den vanliga svensken som är långtidsarbeteslös och ser hur räkningar dämper ner i brevlådan 
varje månad, utan att veta hur dom ska kunna betalas. DET är stress, sa han.
Han gav massa mer exempel och det var mkt intressant!


Politiken
Mona Sahlin pratade också i annat tillfälle i programmet.
Hon har snappat upp mkt om varje moderaterna senast valdes till att regera.
Folk röstade på "jobben" och nu försöker hon bygga upp den sidan i röda blocket.
Det vi lockades av då de flesta valde blått sist, det vill hon kunna bjuda på också. Jobb.
Dom verkar ha skapat en allians på röda sida också.
Jag kan bara säga att det verkligen behövdes en ny vaknande person i soc'arnas ledning!
Persson hade hamnat i slentrian och som han sa "vinner jag inte detta valet, så går jag i pension"
Så säger inte en pigg person, så är sugen på att skapa saker.

Läs om ny spännande info om det hela här!

1 kommentar:

Lilliss sa...

hoppas hon har kommit tillrätta!

ja det kallar jag också stress!
det stör ju sömnen och allt!


hoppas du och linda får en bra dag i det vackra vårvädret ;P

kjam!