onsdag 7 april 2010

Not gr8

.
Vilken trist dag jag haft idag...
I natt när jag sov så kände jag att det luktade avföring om katten...
Tyckte det var konstigt eftersom kattsanden ju luktar parfym
och jag har ny sand i samt att jag rensade rätt nyligen.

När jag några få timmar senare ska gå upp, så märker jag....
Oliver var lös i magen och hela rumpan är brun av avföring!!!!!






Så det är bara kliva upp, bada rumpan noga och handdukstorka.
Sen fram med papper, medel och papperskorg för att städa fläckar 
på både golv, fönsterbräda och på textilier!




 
Vitt OCH sovkudde = Bör bli rent!



En fläck på min kudde var det t.o.m och det minns jag för i natt,
så försökte Oliver lägga sig nära mig, och på kudden då bl.a,
med av doften så putte jag bort honom.
Såg även att Oliver låg på fejk-lädret på Wilmer's hundsäng 
och då bad jag honom att flytta på sig genast. Detta var i natt. 
Wilmer's säng går Inte att tvätta, varken lädret eller dynan i sängen.



Wilmer's svarta lädersäng ovan


Det var bruna fläckar överallt.... på mattan, på min kudde, på fönsterbrädan,
på golvet här och var, inne i min walk-in-closet OCH på mitt svårtvättade överkast!!!!

Medan jag höll på att städa, nyvaken och små sur,
så passade Wilmer på att skälla och ha sig på alla som kommer och går i trappen.
Blir att jag får skrika på honom, eftersom jag står där i annat rum,
med städmedel, papper och allt överallt omkring mig.








Oliver blir aldrig lös i magen! Bara om han ätit nått annat i lite för mkt mängd.
Men han äter aldrig nått annat i lite för mkt mängd.
Igår när jag kom hem från mötet, så var ju Wilmer inne i sovrummet, 
för hans stress minskar då, men Oliver var inte med i sovrummet, utan i v-rummet...
Lådan är i sovrummet's walk-in closet, men han brukar kunna hålla sig så ingen fara.
Dessvärre när jag kommer hem så har katten satt sig på hallmattan!!
Både urin och en lös avföring, så först igår märktes ju magen.




Fel mat i helgen....
Linda var här med Lotus i helgen och hans mat står alltid framme.
Vi fick ställa Lotus skål ungefär mitt emellan Wilmer's och Oliver's, 
men närmast Oliver's skål, för det gick inte lika bra på annat sätt.
Nu såg vi dessutom skålen och kunde hålla koll på den.
Oliver respekterar hundmat i annat skål och brukar bara gå förbi.
Däremot när han varit hos mamma och haft tomt i SIN skål och känt hunger,
så har han gått till Alwin's matskål och ätit ur den. Alwin har också sin mat framme.

Vi åkte ur i lördags i ett par timmar med Lotus och Wilmer
och jag är ju inte van att hundmat står framme, så tänker ju inte på att ställa upp skålen heller.
Oliver hade slut i sin skål och hungrig som han alltid är, 
så måste han tagit av Lotus hundmat då vi är Borta!
Jag såg ju att skålen står framme, först då vi kom hem och nämnde 
"Nej, bara inte Oliver varit där nu".


Men dessvärre så har han varit där och nu är han inne 
på sin andra dag att vara För lös i magen! 
Så pass lös att det händer olyckor och som idag, måste tvätta rumpa och sånt.






 
Hallmattan i klump, för att krama ur vatten


Vad jobbigt det är att ha hand om....
Bajsfläckar överallt och ingenstans! Luktar och saker ska tvättas och has omhand!
Fick ju ta hand om trasmattan i hallen igår.. 
Fixa i badkaret, tills jag får tillgång till att tvätta den ordentligt i maskin.
Och nu idag så är det fler saker som ligger inför tvättning.
Får behandla så gott som möjligt nu innan tvättmaskin, eftersom fläckar sätter sig djupt annars.
Mitt överkast som är mkt svårtvättat har jag fått behandla med Vanish textil, så länge.
Har även lagt undan det nu, för att slippa fler eventuella fläckar!
Det är helt enkelt för jobbigt att tvätta det stora och känsliga överkastet!

Nåja... jag är inget kul på morgon eller då jag vaknar.
Behöver vara lite i fred och få kaffe i mig lite lugnt och fint.
Så denna dag har inte börjat bra..... 
Får väl fasta Oliver något dygn. Han får inte äta alls, bara dricka alltså. 
Så gör dom då hundar antingen är för kassa i magen, eller kräks
 
 
 

 
Svår klump-fläck ovan
 
 
Men nu är fläckar Nog helt borta och textiler jag sett, är väl klara också.
Fläcken på bilden ovan får jag ta i omgångar för den är med stora klumpar.
Skulle behöva kniv eller nått blad för att skrapa bort egentligen, bläää!

Mattan och lite påslakan och sånt behöver tvättas i maskin,
för inget blir ju rent om man bara tvättar i badkaret för hand ju.
Överkastet däremot Kan man bara tvätta för hand, så det tar jag bort och lägger undan,
så jag slipper ha svåra fläckar och sånt på det.
Resten måste i maskin, speciellt då det gäller urin eller avföring, 
för sånt går ju inte gärna bort då man tvättar för hand. 
Skulle det vara urin tex, så är maskin ett måste, för doften sitter ju kvar hur som!
 
Men men.... nu ska jag försöka ta mig tid
att kolla vem som ringde mig förut... Var ett okänt mobilnr. 
 
 
 
MEN FÖR FAAN!!!
Nu var Wilmer inne och käkade kattbaj ur lådan precis!!!
Sist han käkade kattskit då Oliver var lös i magen, så blev hunden lös också!!!
För f-n! Jävla cirkus som aldrig tar slut då!

2 kommentarer:

Lilliss sa...

fy vet hur det är! fast jag får gå o torka spya istället!
stitch blir så jobbigt i magen av alla hårbollar!


kram

Josefina sa...

ja usch, spyor torkar jag flera stycken i veckan.. han har alltid varit en typisk spy-individ *baaah*

Sist han spydde var i natt.. gången innan det var igår osv.. jobbigt.
Mammas Madicken, hennes kom ut bakvägen, men Oliver spyr ofta istället *grr*