onsdag 7 april 2010

Agility Start

.
Wilmer tränas i lydnad ovan



Jag och Nettan har idag fått samtal om Agilityn!
Vi anmälde våra hundar i vintras och dom skulle höra av sig om kursstart,
så snart snön kommit bort mer på deras Agility bana.
Nu är snön borta och dom har ringt angående kurstider osv.



Den 14/4 börjar det och kl 18 ska vi vara vid Ungdomstugan. 
Hundarna ska få lära känna varann och dom bör vara med in i stugan då vi har möte.
Kursen är på onsdagar mellan 18-19.30 och är 6 ggr.
Vi kommer få ett inbetalningskort som är på totala 550:-.

Man skulle tänka på att inte ha helstryp på halsband.
Jag sa att jag har halvstryp och det kunde vara godkänt...
Jag skulle ta med mitt halvstryp, samt det vanliga, så ser vi på plats, sa hon.



Wilmer tränas i lydnad ovan


Wilmer vaccinerar sig på tisdag eftermiddag och kursstart är ju dagen efter,
men hon sa att han är ju vuxen så det är okej.
För hade han varit yngre, så är vaccin lite känsligare och dom får inte träffa andra hundar,
då dom är just ny-vaccinerade, men på vuxen hund gick det bättre.





Ni som inte vet vad Agility, kan se sporten nedan:



Ovan ser ni en trefärgad sheltie som tar sig igenom en Agilitybana.
Sheltien, som Wilmer också är, är den mest vinnande rasen i denna sport.
Även i Freestyle är dom återkommande vinnare, men mest Agility.



Se mer foton på Wilmer i Lydnad här!

2 kommentarer:

nettan sa...

Mysiga bilder du hade på dig o Wilmer. Jag hittar tyvärr inte dom bilder som jag har på candi när vi småtränat agility. Ska bli kul i vilket fall som att få börja träna med båda voffsingarna :D Tror båda blir trygga av att ha varann också på kursen!

Tiggir sa...

Lycka till på agility!!
Kram