tisdag 9 mars 2010

Washing by hand

.


Har tagit mig tid att tvätta mitt lila överkast.
Det är ett lapptäcke av rejält material, kan man säga.
Det är nog mest för en större säng än min 90 säng...

 Väger nog mer än jag gör, faktiskt! *Puh*



Vädrar noga gör jag också, 
samt byter ut sängkläderna (lakan osv)
 
 




Tvättade detta täcke innan jag reste till familjen i väster,
men var ju trots allt en rejäl kattspya som gjorde 
att detta hamnade i tvätten för det första, 
så ville ha det extra rent, att jag valde att handtvätta en gång till.


Nu hänger det på tork i badkaret....
Är verkligen ett tungt arbete, men nu är det bara torkning kvar.
 
 




Hoppas nu jag slipper tvätta det igen,
av såna anledningar som att djuren inte 
kunnat flytta på sig när dom spyr!
 
Katten är omöjlig på det där... Spyr väldigt ofta!
Två nytvättade mattor, fick Direkt åka till tvätten också...
Bara för katten spytt på dom! Igen...
Men dom KAN tvättas i vanlig maskin tack och lov,
vilket detta överkast av erfarenheter INTE KAN!

Nä, nu måste jag ha mat i magen här!

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)