måndag 8 mars 2010

"Team Linda"


Orkade inte leta bild på Linda haha



Syrran gick på audition inför "Körslaget" på tv4,
där Lidköping's egna "Linda Sundblad" ska leda en kör.
Syrran Kan sjunga och sjunger redan solo i körer
och dessutom på bröllop!
 
Jag och syrran gick i skolkören tillsammans med 
Linda Sundblad innan hon blev känd i bandet Lambretta.



..
Lambretta



Verkade inte som Linda själv satt och bedömde körmedlemmar.
Konstigt... Men kanske att hon får hjälp att sålla ut folk
och de sista får Linda själv bedöma.. eller?


Syrran kom dessvärre inte med.
Men jag måste säga att det är mkt starkt av henne att stå så där!
Sjunga i den pressen och väntan, som man får på sig osv.
Vi vet ju att du Kan! Sen vad Linda söker för Typ av kör och 
även låtval, gör sitt också.



Auditon hölls i 3 dagar i min hemstad Lidköping.
Se mer här!

3 kommentarer:

Angelina sa...

Uff!
Uttagningen var endast på söndagen. En grovsållning var först inför två tjejer.. Fick gå in en liten grupp i taget och därifrån fick man antingen ja eller nej. De få som fick ja gick vidare in till Linda och fick därifrån ja, nej eller kanske.. Så 250 skulle bli 20, men kul var det!!!
Tack för all uppmuntran!
Kram

Josefina sa...

Uff! :)
oki. jätte modigt att bara en GÅ dit,
ta press och väntan.. sen sjunga bara så där.

Vad valde du för låt sis?
Vad sa dom? :) Nyfiken

Nästa gång blir till idol va?
hehe annars får JAG väl anmäla dig haha

Kraaaam

Angelina sa...

Jag sjöng "talking to the man in the moon".. Dom sa inte så mycket, det var bara in och sen fick man ja eller nej.. så därför ingen utlåtning så.. Idol, njae, tror inte det...