söndag 7 mars 2010

"Save the last dance"

.


Tittar nu på en film om dans... en ungdomsfilm.
Dom dansar någon form av ballet, fast ingen 'töntig' variant.
Mer modern variant av det hela.


Filmen heter: Center stage: Turn it up




Jag dansade Street i Lidköping.
Som är en tuffare variant av hiphop, kan man säga.
Några få år senare, flyttade jag till Norrköping...
Jag ansökte åter att få dansa Street, vilket jag gjorde.

Nu funderar jag på att börja IGEN!
En vän till mig vill också börja just Street, 
kanske till hösten babe?? What do ya think??






Det finns en film som jag tycker 
att alla med dans i tanke, ska se på.
Riktigt stark och bra film! Även den är en ungdoms film.. 
Denna är mer "street" med i. I likey like it!
Även om det inte är just Er stil, 
så kommer ni ändå gilla filmen, believe me!
Jag har den på dvd, det var mitt ex som visade mig filmen en gång.

Filmen heter: Save the last dance



1 kommentar:

Nettan sa...

Om du menar mig: Ja, jag vill JÄTTEGÄRNA börja dansa till höst! Skulle vara skitkul verkligen att ta upp dansen igen! Det var en av dom få sakerna ja saknade med o flytta ner hit! Det är skitskoj att man har hittat någon med samma intresse här nere! :)