söndag 28 mars 2010

More about the party

.

Igår på festen så var jag som vanligt vid musiken och dansgolvet.
Har stort behov att röra på mig då jag fått lite i mig.

Camilla, Maria och Emil var i köket,
medan vi andra röjde runt i vardagsrummet.
Det blev lite nostalgi också... Johan satte på lite 90-tal
och det blev att vi mindes tillbaka från hur det var då.

Den där dansen där man stod i ring och "sparkar" i takt tex.
Vi blev sugna på mer nostalgi och letade fram mer så klart!
En av låtarna som vi mindes tillbaka på, var låten La Passion!
Jag nämnde hur jag och mina sysslingar alltid körde den på fester
och det var många fler av oss som hajade till 
och blev glada då den nämndes!




La Passion, en låt av den välkända italienaren, Gigi D'Agostino.
 
 
När vi haft lite nostalgi och sköj där i vardagsrummet,
så gick vi ut med hundarna, Linda och jag.
Det blev att de andra drog sig till köket, 
för annars hade dom fått vara själva i v-rummet.

När vi kom tillbaka så befann sig alla inknökade i köket,
men jag och Linda försökte få upp glöden i v-rummet igen.
Var så pass lite plats ändå i köket att röra sig på,
så vi höll oss kvar i v-rummet och sen blev det att vi körde lite wii istället.
Snart därpå började folk att förbereda sig att gå hemåt,
så kvar med Maria var Camilla, Emil och jag.

Vi satt och pratade lite, åt lite mer av kladdkakan,
men även vi gav oss av efter ett tag.



Hemma
Jag käkade lite. Det blev en pirog och lite crisp med ost på.
Drack vatten, bloggade lite och sminket åkte av.

Svårt att veta vad klocken egentligen var då 
man skulle ändra klockan en timma på natten.
Men vid 4-5 la jag mig.

1 kommentar:

Nettan sa...

ÄLSKAR som sagt den här låten! Fi fan vad nostalgi man fick när Johan satte på den! Tack för att du nämnde den låten ;D Nu blir d o stoppa den på repeat hemma ;)