onsdag 31 mars 2010

Fabrics

Mörklila .................................................................... Brun


Klicka på tygerna ovan för att se närmare..
Fann dom under möbeltyger och dom ovan är i färger jag gillar.
Tänkte ju främst på gardiner att använda tyget till. För jag söker ett "rejält" tyg.
Men så slog det mig just att jag kan ju använda detta tyg ovan,
till att häfta runt min soffa, samt de lösa sitt dynorna i soffan,
och sen ha samma tyg och samma färg på gardinerna!!

Tycker det är fult med "vanliga" tyger i soffan, det ska vara mer tjocka fina material.
IKEA har en tendens att få soffor att se billiga och enkla ut.
Tygerna ser rätt så simpla ut på nått vis.
Jag gillar när det ser mer mäktigt och rejält ut. 
Där tygerna ser tjocka och dyra ut, även om dom inte är dyra. 
Men just det där slott-utseendet gillar jag.
Jag inspireras väldigt mkt av hur det ser ut inne i slott.

Om jag väljer den lila nyansen ovan, så skulle jag kunna häfta på soffan,
för denna soffan är ju rätt sliten nu och Wilmer har grävt på sitt dynorna så det gått hål.
Den måste ju kläs om hur som.
Tanken var första att köpa en ny soffa, 
men så har det blitt lite knapert och inte fungerat dessvärre.
Så får spara ihop till en soffa när det går runt bättre.

1 kommentar:

Tiggir sa...

den bruna tycker jag e snygast!
kram