torsdag 25 februari 2010

Originellare Lösningar


Kollar lite på dolda djur-saker till hemmet.
Saker som mer blir en inreding, än en djursak.
Klösbräda tex, hur fult är det inte att se stora klösmöbler hos folk??
 
 
 
 

Eller kattlådor utan tak, där man måste både se avföringen 
och i värsta fall även lukta på det hela, för att ägaren köper ica sand.
Vad gäller sand, så är märket Ever Clean att rekommendera!
 
Jag köper den i grön förpackning och ingen gäst kan ana att jag har katt.
Sanden är nämligen parfyrmerad, så doftar gott när katten vart på lådan.
Men det finns fler sorter inom Ever Clean.. Alla har inte parfym.
 
 
 
 
 
Endel tror att dom kan köpa billig sand 
och sen köpa till "parfym" att hälla i sanden.
För det första så blir det dyrare trots allt och 
sen så är det ju dålig kvalitet i grunden.
Ever Clean är dryg och det är sällan man behöver köpa NY förpackning,
medan man oftare behöver både byta och köpa nytt på billig sand.
Så är ju dyrare med billigt, om man tänker större.



Hur som helst...
Nu tänkte jag ju skriva om inredning till djur
och inte om sand, det var mer ett bra tips.

Katten behöver ju klösa på nått, men hur fula är inte klösmöbler!!
Nä, jag tänkte inspirera er till dolda lösningar på detta!



På bilden ovan, ser ni först till vänster, 
en förvaringslåda från Granit, som kattägaren lägger pantflaskor i, 
men på gaveln har hon häftat fast, 
med häftpistol, en tillskuren dörrmatta att klösa på. 
 
Bilden till höger ovan, har samma person satt upp en svart klösbräda
ibland alla svarta tavlor, så att klösbrädan smälter in i mängden.

Smart??



Nu går vi vidare med smarta djurlösningar.....


Några har köpt gamla kistor på loppis och sågat ur öppning 
och placerat en öppen kattlåda i den som har samma mått som kistan. 
Annars kan man säkert modifiera en sån här från ikea för 99:- 
Då blir det ju inte uppenbart vad det är i vid första anblick
och man kan sitta på den eller ha som avlastnings yta :-D 
 
 
 
Inte min stil på möbel, men det är själva idén jag vill få fram...



Mer såna idéer ser ni nedan:





Klätterställningar och klösmöbler är ju mkt fula!
Ovan ser ni en variant av lekmöbel.
Trämöbel med utsågade hål och i hålen kan 
man ha material som katten kan klösa på... 
eller bara lägga dit en mysig ullbit att sova på.


Här nedan ser en helt vanlig möbel...
Men vad ni inte visste är att det används som kattlåda!
Dom har sågat hål, som leder till lådan, som är gömt i möbeln.
Dom har sett till att hålet som är på möbelns profilsida, 
inte ska synas, genom att ha öppningen bakom dörren typ...




Fotona i detta inlägget är inte Helt i min stil,
utan är mer till för att ALLA ska få tänka och se förslag.
Sen kan man ta med sig idén och byta ut till valfri möbel!







Lösningen nedan tänkte jag sno faktiskt!
Man kan ta en snygg trämöbel, kista eller så....
Sen såga en öppning som gäster inte ser....
Ja, kolla nedan:




1 kommentar:

Lilliss sa...

jag älskar Ever Clean! nu kör jag med doften lavender...stitch luktar jätte gott!

smarta lösningar!
nu fick man lite idéer!

hoppas du har det bra!

kram