torsdag 25 februari 2010

En kväll som denna....


.
Chokladpudding står i kylen, grädden också.. Förut åt vi pannkakor med sylt.
Nyligen tittade vi också på Förkväll på tv4.
Det är torsdag och då har dom "kärlekstema". Fick mig att tänka lite faktiskt...

Skulle ju så klart vara härligt att ha en att vakna upp tillsammans med.
Kanske en dag bo på landet med hundar och allt...
Utanför storstan, uppe i Norrland kanske?
Trivs ju bra uppåt landet och är ju delvis uppväxt i norr. 

http://www.hikehuskytours.se/images/pc160023sf.jpg

Rev upp lite gamla dikter också,
för man kunde skriva in till Brolle och få hjälp.
Jag behöver ingen hjälp, men jag menar att det skrevs in lite dikter bl.a.
Jag skriver ju mkt dikter, mer förr än i dagsläget faktiskt.
Har lättare att uttrycka mig i dikter faktiskt. 
Det där riktigt djupa dyker upp i dikter.


Några dikter som jag skrivit är:


När du ler, så ler jag med!
När du skrattar, så skrattar jag med dig!
Är du ledsen, blir jag med ledsen!
Kramar du mig, så kramar jag dig!
Kysser du mig, så drunknar jag...
Fast bara av din kärlek!

Jag tappar luften för en stund
& klämmer fram ett leende...
Jag ser dina glittrande ögon,
fyllda med alla himlens stjärnor!
Jag ser en stjärna falla... jag önskar
Jag önskar mig dig!!!
Älskar du mig.... så älskar jag dig!!
 
 
 
Jag blundar, men jag ser ändå
Jag hör mitt eget hjärta slå.
En längtan efter dig,
Finns alltid inom mig.

Jag blundar och jag önskar så
Om du ändå vore här ändå.
Men vart jag än är,
Så finns du alltid här..
Här i min dröm,
så varm och öm finns du..
Mitt hjärta minns.

Jag blundar och min tanke går,
Bara till dig, du finns alltid inom mig
Jag älskar bara dig
 
 
 
Attraktivt för mig är en killes naturliga charm.
Hans ögon ska vara lite mystiska och djupa,
som om vi har en konversation, som bara Vi förstår..
Hans blickar ska få mig att bli lite generad och röd om kinderna...
Snygg, men utan divighet eller att riktigt "veta om det".
Matcho killar biter inte på mig nämligen.
Sexiga yrken tycker jag är musiker! 
Dom kan sjunga och dansa, är attraktivt, gärna spela gitarr med.
Hantverkeri är också rätt attraktivt, även om inte lika mkt.
Men en kille som Kan lite allt-i-allo, behöver inte Vara hantverkare.
Brandman är lite spännande, men killarna inom yrket
är dessvärre lite för självsäkra och tror sig få vem dom vill...
Blir lite för mkt att den utstrålningen och det är inte attraktivt.

Men en kille som gärna spelar gitarr.. kan sjunga och dansa.
Han kan även lösa diverse problem i hantverkeri yrket.
Sen är det attraktivt om han bryr sig om sitt yttre med.
Men inte För överdrivet heller, så klart.. hehe

Inga kommentarer: