tisdag 9 februari 2010

Always Disagreement

.
 
Förstår inte!
Alltså om man har varit i väldigt gräl i några månader, med en vän från 9 år tillbaka...
Bestämmer sig till slut att vi ska prata igenom allt inom snar framtid..
Att alla korten läggs på bordet och så får man se vart man går därifrån..
Men att få utrett och allt iallfall!

Sen i en annan händelse ska vi ses en sväng bara...
Jag vill inte ge ut min portkod i motivering att det är bäst att ha samtal först
och fått saker mer utrett, innan jag ger ut portkod.
Det blir då lite konstiga sms fram och tillbaka och det verkar som att vännen tog illa upp.
Jag säger åter igen då att mitt hem och koden mot min dörr är heligt för mig!
Så därför vill jag ha mer utrett och klart, innan även Du får ta del av koden.....
Då kommer en fråga till på sms, där det undras om "den och den" har koden..
Jag svarar att de få som ha koden är de som inte använder den fel!
De som inte skulle stå och ringa på min dörr då vi är osams,
eller de som inte skulle använda koden mer än om vi på tex mobil bestämt att vi ska ses!

Det blev ändå lite surt på andra änden och plötsligt ska vi inte ses alls den stunden idag!
Meningen var att eftersom varken vännen eller jag hade ätit heller,
så menade jag på att vi tar nått ihop då, vilket blev pizzeria som val.
Men plötsligt ska vi inte alls göra det som bestämdes idag, 
för att jag inte kan lita på vännen och ge ut koden!
Jag sa senast i söndags morgon att man får undvika bråk innan vårt "stora" samtal.
Men ändå så krånglades detta nu till bara för att jag inte ÄN vill ge ut kod.



¨http://www.freakingnews.com/pictures/41000/Disagreement--41446.jpg



 
 
"Jag kommer nog få reda på koden innan jag får den av dig", får jag då i sms.
Men vem fasen VILL använda en kod man inte fått av personen i sig?!
Samma med mobil nr. Jag ringde denna vän en gång från Lindas mobil,
detta nummer sparade vännen jag ringde till och sen dessutom i mitt och vännens bråk,
så använder vänner Lindas nummer, som vännen sparat då JAG ringde från det nr.
Vem VILL egentligen spara ett mobil nr man inte FÅTT?! 
 
 
Hur som... fattar inte! Var det nått konstigt i min motivering??
Gjorde jag nått fel??

Fick hur som äta nått annat jag fann.... har ju inte handlat heller,
så fanns inte alls mkt att välja på!
Hatar när man bestämmer saker och det inte hålls!
För mig är det typ logiskt att man inte ger ut koden ÄNNU
till nån som vart stort "problem" i flera månader.
Nån man vart osams med i flera månader helt enkelt och som dessutom erkänner sig ha 
gått över flera gränser och brytit många löften... 

Vart gör jag fel egentligen och varför logiska saker aldrig logiskt för just DENNA vän,
men för alla andra så behöver jag inte säga hela meningen ens,
för dom avslutar den åt mig, alltså att dom ser det lika logiskt..........

Jag fattar inte............

9 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Jag kan förklara då Jo för det första vill jag känna att man har ett förtroende. Har visat förtroende med bankkoder osv.
Jag är väldigt restriktiv med att hjälpa med datorer och gör bara det för dom allra närmsta. Jobbat med datorer och fått avsmak för o greja med sånt.
Så vill göra det åt dom som uppskattar mig och har förtroende.

Carl-Arne sa...

Alltså Du gjorde inte fel Det är så du känner Jag gör inte heller fel. jag är ärlig med hur jag känner det med att inte ha förtroendet. Ingen som gör fel. Känslor från båda håll. Jag har haft nycklar och koder till dig under lång tid och aldrig missbrukat det.

Josefina sa...

Men för fan!!!!!
Bankkoder finns inte kvar för det första, men du sparar ju även Lindas mobil nr när jag ringde från hennes mob en gång.... vem gör det????

Att jag inte vill ge ut koden till mitt hem ÄN, som jag dessutom motiverat 100000 ggr till dig, är ju för du svikit så mkt på stora grejer!! Är ju bara logiskt att man får ta konsekvenser av sina handlingar!!! Inget fel med det!!

Klart att du litar på mig på såna här saker, när jag ju aldrig svikit nånsin heller!
Du får ju inte koden för vi är inte sams helt och du har svikit på just stora grejer!!

Varför ska alla andra se det som logiskt att man får hantera konsekvenser på stora beteenden, men du SKA ha respekt oavsett!!

Varför ska du alltid särbehandlas!
Känns omöjligt att nånsin bli sams med dig, för du är ju som ingen annan jämt!!

Lilliss sa...

Det är ju du jojo som bestämmer när och till vilka du ger port koden till...inget att bli sur eller ta åt sig för.... bara att acceptera att man inte har det förtroende än.

för har man haft ett bråk så pass länge som ni två så kan man inte ta för givet att man ska få , som nu i detta fall port koden bara för att ni har börjat att prata o umgås lite, utan sånt kommer efter att man har blivit sams till 100%...

Och har man brutit såna stor löften, så som nu du har gjort c-a,
så då får du bara respektera att hon inte vill ge ut koden än...du måste ju förtjänar det förtroendet igen...

och att spara ett nummer som man inte har fått av den som har numret förstår jag inte!
bara för att jojo ringde från det en gång betyder inte att du ska spara det....det är ju lite skärmande!
du har väl inget med linda att göra eller????

Tiggir sa...

Jag håller med Maria till 100% på det hon skriv!!

Jag tycker att det e skärmande att man behåller nummer hur som hällts.. När jag fick veta att du C-A hade mit numer & hur du hade fått tag på mitt numer så tänkte jag ''men vad fan har han behållt mitt nummer, e han inte klok'' Man gör inte så!!
Men varför spade du mitt C-A för?? det e något som jag inte förstår!!

Carl-Arne sa...

Jag ber om ursäkt.
Vet inte varför jag sparade det. Kommer inte ihåg.
Men gick nog av vana för sen visste ja inte ens om att jag sparat det.
När jag skrev till dig va det ju inte menat till dig o tog bort nr efter det.
Har inte använt nr mot någon eller haft intresse av det. Va ett misstag.

Jag vet inte varför det blev så stor sak?

Vad det nu handlar om är att jag visst respekterar att jojo inte har förtroende.
Vill bara att det respekteras att jag inte hjälper vem som hellst med datorer.
Jag jobbat med datorer i 19 år och gick i väggen i det jobbet. Därför har jag väldigt motstånd mot att jobba med andras datorer.
Hjälper bara dom allra närmsta.
Alltså nära vänner som har ett förtroende till mig. det de handla om nu.

Vill bara att det ska respekteras. Inte starta bråk.
ingen stor sak.
Jag respekterar att jojo inte har förtroende för mig.

Jag ville bara att jojo ska respektera att det känns för mig att inte ha förtroendet. Och att det gör att jag inte vill göra den uppoffringen för den som inte litar på mig.

Inget att bråka om egentligen.
Ömsesidig respekt för varandras känslor.

Car-Arne

Carl-Arne sa...

HAndlar inte om att inte alls hjälpa. Jag skutsat, hjälpt till sätta upp grejor och slipat. Hjälpt till med saker hela tiden när det behövs.
Detta med datorer är en speciell grej.
Ja vill att det ska respekteras.
Har man inte förtroende för mig kan man få hjälp med saker ändå men inte datorer.

det ja vill ska respekteras.

Jojo du känner ju till min ångest med datorer ju...

Carl-Arne sa...

Nu tigir kommer jag ihåg faktiskt hur det gick till med sparandet av ditt nr.
Saken är att jag inte altid svarar på nr jag inte har i telefonbok.
Om jag minns rätt ringde Jojo till ig från din telefon. Sparade nr ifall det skulle hända igen så jag skulle svara. Sen glömde jag mer eller mindre bort att jag spara.
Hade aldrig tänkt ringa dig.
Så gott jag kan minnas var det så det gick till.
Vet inte om jag är värd att få stryk för det. Kändes logiskt då.

Brukar spara nr som ringer till mig om det är någon jag vet vem det är. Det är en vana med.
Speciellt som jag inte alltid svarar om jag inte vet vem det är-

Josefina sa...

Detta med datorer ska du väl inte ta upp nu!!
Du visste ju faktan om min portkod, då jag sagt detta öppet och tydligt flera ggr redan i år och då senast förra veckan!!

Sen var det DUU som erbjöd dig att titta på datorn och frågade om det är okej med mig! Så stå inte och se förvånad ut med portkoden, när du ju visste!!
Dessutom så motiverade jag IGEN om att det kommer när det känns redo och vi haft samtal, blivit sams osv osv.. Så låtsas inte som det kom som en chock!!

När nån erbjuder sig att hjälpa med nått visst så är det annan sak, du blåste av att komma hit för att du inte fick koden så hade inget med syftet att göra, vad för ärende du hade! Erbjuder man sig att hjälpa med nått visst, så håller man det!

Så dra inte upp om förtroende å skit, för du visste PRECIS vart jag står!!

Sen du som är så förbannat noga med att prata, kunde för i helvete talat om ifall inlägget här störde dig, för jag varken skrev elakt, eller namngav alls, inte ens angav kön!!
Det var ju DUU som satte namn genom att öppet ta åt dig äran i kommentaren!

Men du är ingen äkta vän, för en äkta vän avslöjar inte hemligheter och privata saker oavsett hur arg man är, eller vilket bråk man är i!!
Det har du dessvärre gjort gång på gång! Det finns SÅÅÅ mkt jag skulle kunna avslöja om ditt privatliv också, men som jag inte tänker sjunka så lågt att jag gör!!

DU startade hela bråket!
DU kommenterade ett inlägg dessutom där inte namn och kön anges, så tänk på vad du kastat ur dig för privata saker som jag nu raderat (men behållt kopia i mail)!!

Man avslöjar inte privata saker OAVSETT!! Så hur fan tror du det ska gå att lita på dig när du häver ur dig varje gång du KÄNNER dig hotad?!?!?!?! Kommer ju inte funka! Gjort det riktigt många ggr nu ju..........