tisdag 9 februari 2010

Handygirl, back on track!

.
Eftersom jag inte fick den hjälp jag utlovats, som jag dessutom inte bad om,
utan jag fick frågan om det är okej att personen i sig tittar på det.
Blev alltså Erbjuden hjälp utan att be om den. Godkände hjälpen gjorde jag..
 
- Klicka här - 
 
 
 
Men i vanlig ordning så får man klara sig själv!
Sitter och försöker lösa mitt data problem genom att se vad i datorn,
som Jag inte skapat, kan ligga och skapa problem.
För även då jag precis formaterat om datorn, då är ju alla mina program,
innehåll osv borta, för den som inte helt kan sånt här....
Hur som så bestod ju problemet trots att jag formaterat två ggr.

Alltså är det ju något i vistas, datans inprogrammerade saker, som krånglar.
Jag sökte på min dators drivrutiner och dyligt, för att se om något kanske bör installeras tex.
Mailade även till dom, där jag skrev att endast problem vid att stänga av dator,
samt att starta igång datorn finns, fast att datorn tex formaterats precis...
Så kan jag ju få se vad dom säger, om jag inte hunnit lösa problemet.


http://pub1.personafile.com/pf/S3264-5/pk-000000000060323-f9f6c3f80bd041a39d281de236b1e620-30-1.jpg
Ska snart starta om dator här, men vet inte om jag kommer UT på datorn igen.
Tog ju massa timmar att komma in i burken som det var förut ju,
så knappt man vågar stänga av den ju.... 
Men men.... får lösa alla problem själv precis som jag är van vid!

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hoppas att det löser sig snart för dig, man kan bli tokig om inte datorn funkar
kraam

Tiggir sa...

Om du vill så kan jag höra med Johan om han kan hjälpa dig..För han kan ett & annat om datorer!! Så kanske han kan han & jag kan titta för be då i helgen!!
Men det e om du vill det..
Stor kram

Carl-Arne sa...

Eftersom jag inte kan av känlomässiga skäl hjälpa dig kan jag ändå bidra med några råd.
Om felet kom efter du transporterat dator kan det vara minneskappsel som inte sitter riktigt i. Händer då och då. Kolla om dom sitter ordentligt.

Ladda ner diagnostik program kör test. Speciellt på minnen.

Kör även chkdsk på datorn eller ladda ner disktest program och kontrolera disk.

Fysiska fel på dator är dom vanligaste följande.i ordning

Nätdel
Diskfel
Minnesfel
Moderkortsfel (dyrt)