lördag 20 februari 2010

Äkta Fårskinn

.
Mina äkta vinterstövlar håller på att ge sig.
Köpte dom hösten 2005 och dom är i äkta Shepherd, ett rejält märke alltså.
Mockan håller på att släppa på tår och häl, 
att sprayen som gör dom vattenavstötande, 
inte har nått att fästa sig fast på, då mockan är typ borta/sliten.
 
Vill köpa ett par nya vinterstövlar som är lika varma och bra!
Som har fårull Även under foten inne i stövlarna.
Fake skövlar håller ju inte värmen, så bättre att slänga ut lite 
mer pengar och få ett par rejäla och varma vinterstövlar!

De jag har idag, kunde jag gå barfota i och först då det var -20 
ute så BÖRJADE det att kännas lite grann i tårna!

Fann dessa nedan, som känns som JAG!
De kostar ju som sagt och då även mer än jag gav för mina nuvarande..
De jag har här hemma, gav jag 1300 för om jag minns rätt.
Dessa EMU som ju också är äkta, kostar mkt mer, hela 2900 avrundat.


Men i likey like! Även om dom ligger på 1000 mer än min budget.
 Vill inte ha för korta skaft heller och dessa upfyller mina krav.
Vanliga uggs utseenden är inget kul, 
och dessa är mer personliga, så Ja tack! 
 
Nu har jag äntligen hittat en modell! Men hur har man råd med 3000 nästan?
Frakt med som sagt...
 


Fakta Emu Australia: Hi Hipper:
  • Boots från Emu Australia.
  • Skor av högsta kvalitet och komfort.
  • Skaftet kan användas uppfällt eller nedvikt, band som knyts runt vaden.
  • Utsida i mocka, insida och innersula i förstklassig mjuk lammull.
  • Ullen håller dig varm när det är kallt och sval när det är varmt. De naturliga materialen andas mycket bra och hjälper till att hålla dålig lukt borta.
  • Uttagbar och anatomiskt utformad innersula som ger stöd och avlastning för ryggen.
  • Skafthöjd på ca 39 cm nedvikt och ca 47 cm när skaftet är uppfällt.
 

1 kommentar:

Tiggir sa...

vad tuffa skor
stor kram