söndag 10 januari 2010

Sideboarden

 Fika Pauz....




 
Omkring halv 7 så kom Nettan hit med Wilmer.
Hon hade köpt med sig lite kakor att ha till kaffet.
Eftersom alla möbler är inplastade i lägenheten, så går det inte sitta nånstans.
När jag är ensam, så sätter jag mig vid datorn och dricker kaffe, eller äter där.
Men får man besök mitt i slipandet, så blir det att man fikar på golvet haha. 
Hon åkte sen kl 20 och jag fortsatte då arbetet med bänken.




Bänken....




 
Jag hann färdigt med sida 1 (av 2 sidor),
så jag kunde vända bänken, att framsidan ligger uppåt istället.
Nu ska ju framsidan tas och då behöver handtag och sånt tas bort....
Behöver ju slipas, samt sen även betsas bakom handtagen.

 




Jag slutade arbetet precis, för att klockan är 22 och grannar kanske måste sova.
Låter ju lite med maskinen om man säger så.
Vill jag fortsätta arbetet så kan jag ju alltid sandpappra vissa detaljer för hand.
Som maskinen ändå inte kommer åt.
Har en paus nu så får jag se hur jag gör sen. 
Lika bra att sova kanske. Sen satsa på morgondagen istället.
 
 
 
Mitt i allt....



 
 
Köpte förresten en ny flaska med hostmedicin igår under mina ärenden.
Köpte ju en på mellandagarna, men en mindre flaska var det.
Tog medicin för att bli av med hostan lagom till nyår.
Sen några dagar efter nyår så började jag igen med medicinen.
Vill ju inte ta den för nära inpå med alkoholen.... därför ett par dagars uppehåll.

Men flaskan tog slut hur som, så behövde ny nu.
Började med att ta flaskan idag, så botten upp!
Ska ju ta 20ml, tre gånger per dag, så snart ska jag nog vara helt frisk!
 
 
 
Kommit långt....
Hur som så kom jag rätt så långt med min sideboard idag!
Jag har ju tagit ena sidan av bänken... en sida kvar.
Men först så tar jag nu framsidan och när framsidan är klar, så är endast sida 2 kvar.

Jag har tagit den ena sidan som sagt, har tagit nästan alla sidor av de fyra benen.
Håller på för fullt med listerna runt om luckorna, som ni kan se på fotot till vänster nedan:









Anyway.... 
.
 Tack så jätte mkt Nettan för att du erbjöd dig att ha Wilmer idag!
Jättesnällt! Har kommit jättelångt med bänken idag och Wilmer har fått röra sig.
Vi båda är tacksamma för det!


3 kommentarer:

Jouline sa...

Ja jag har sökt lite på lite olika sidor men dom länkarna du skicka med i kommentaren blev jag jätte glad för :) tusen tack.

Det du förklara med färg på bollen och resten svart vitt det skulle jag också vilja lära mig :) hoppas jag lär mig det snart.

Hemmet Är Min Borg sa...

oj vad du kämpar, det kommer att bli så fint när det blir klart
kram

Nettan sa...

Det var så lite så! Säg bara till om du behöver hjälp fler gånger! :D Jag hjälper så gärna till, det vet du :D