måndag 11 januari 2010

Panic Morning

.
Jag glömde berätta för Nettan igår om hur jag blev väckt den morgonen...
 
 
Det var så här......
Jag låg i en djup dröm när det ringer på dörren... Wilmer reagerade också, så han skällde.
Det var ingen dröm alltså, utan jag vaknade av att det ringer någon på Min dörr.
Helt död så ligger jag i sängen, håller i Wilmer 
och håller även om hans nos, så han ska vara tyst.
I samma stund kommer jag på att Nettan ska ju komma till mig!!
 
 
http://thesophisticated.files.wordpress.com/2008/03/doorbell.gif
 
 
Så helt nyvaken och väckt ur den djupa drömmen, så rusar jag upp ur sängen....
Tar på mig kläder i all hast... öppnar sovrumsdörren och säger till Wilmer att gå och titta.
Tänkte att då kan hon förstå att jag ju är på väg..
När kläderna snabbt är på så springer jag mot dörren, men då är det ingen i nyckelhålet..
Jag kollar snabbt ut genom fönster, ingen där....

"Vart är min mobil.... Vart f-n är den dåå"
Letade som en galning, men jag öppnade också dörren för att se om hon var kvar.
Det fanns ingen alls i trappen, men dörren ner till källaren var öppen. 
Någon som tvättar eller så är personen där nere, den som ringde på min dörr.
Grannen ringde ju på i lördags och frågade om jag 
skulle ta min tvättid eller om hon kunde tvätta.
Men vad 17 skulle det kunna gälla denna morgonen??
Det måste vara Nettan och hon har redan vänt och gått.... skit och!!


http://www.clipartguide.com/_named_clipart_images/0511-0712-1412-3034_Panicking_Nurse_Running_Around_the_Hospital_clipart_image.jpg


Letade som en galning efter mobilen runt om i sängen....
Lyfte på täcke, kudde, kollade under sängen och överallt!
"Men vart i h-vete är min mobil dååååååå"
Ren panik inom mig och nyvaken som jag ju var också....

"Men vad f-n är klockan då", tänkte jag sen.
Jag yrande runt här i lägenheten som en galen tupp eller nått.
Wilmer springandes efter för han blev så ivrig när jag kutade runt här.


http://library.duke.edu/blogs/libraryhacks/wp-content/uploads/2009/10/dali-clock-500x500.jpg


Jag startade dator och tv i samma ända som jag rusade runt, för att få se vad 17 klockan är.
Jag fann sen mobilen, den hade ramlat ner i Wilmer's gamla hundsäng,
som ligger nedanför sängens huvudände. Där hade den ramlat ner och hamnat i.
Datorn var ju på nu också och jag ser att klockan bara är strax efter 9 på morgon!
Nettan ska ju inte komma ÄN och mitt alarm ringer inte förän 9.45 *pust*

Vilken lättnad! Trodde hon kommit hit och sen fått åka hem igen..
Att inte hitta mobilen var ju ren panik bara det också.
Sen att inte se vad klockan var, gjorde ju att jag hade panik tills jag visste vad klockan var.
Trodde ju jag försovit mig..


http://cdn-write.demandstudios.com/upload//6000/800/20/9/36829.jpg
Foto från nätet


När jag sett att klockan inte var så mkt och att det t.o.m var innan larmet ringt,
så kunde jag slappna av och jag sa till Wilmer att det var inte Nettan...
Så vi la oss tillbaka i sängen och mös!


2 kommentarer:

Nettan sa...

hahaha undrar vem det var då?? :)

Tiggir sa...

hihihi så kan deet vara ibland=)