torsdag 28 januari 2010

Living in Darkness

 .
När tjejerna gått hem i söndags, så upptäckte jag innan läggdags
att badrums lampan plötsligt inte vill vara med längre.....
Den har funkat utan problem, men nu ville den inte tändas!
Såg endast lite lite grann i ena hörnet av lysröret att den lite lite jobbar än,
men inte så det gör någon nytta lixom.



Min enda lampa slocknade - Ingen taklampa finns heller (spegel skiftar i taket)


Jag får göra allt i mörkret i badrummet tills nytt lysrör är införskaffat.
Har ju ett "djupt" badrum också, men bara En lampa.
Borde vart en tak lampa inåt å badrummet kan man tycka,
men endast en lampa finns därinne och det är den som är över handfatet.


Men.....
Idag när jag skulle ut på ärenden med Maria på stan, eller ja i Ingelsta.
Så skulle vi till Maxi och Bolaget, så jag kollade upp lysrör innan vi åkte...
Först var jag ju och klippte mig 11-12 då, 
men kollade upp innan klippningen, eftersom vi skulle åka direkt iväg och handla.
Så jag visste vad jag skulle köpa för rör helt enkelt.
 
 

 
 
Blev så klart rätt rör också! Även till köksbänken köpte jag.
Redan vid inflytt så flackade lampan jobbigt, så var dags att byta där också.
Nu funkar det överallt och lyser så fint och så bra!




Rätt fult kakel i både badrum och kök, samt lite annat diverse,
men jag ser goda förutsättningar, så det kommer fixas lite titt som tätt framöver.


Inga kommentarer: