fredag 15 januari 2010

Dagsläget

.
Nu kanske ni är nyfikna på hur mina möbler ser ut i dagsläget??
Det ska jag också visa er.. Tog nämligen kort precis nyss på hur det ser ut här.
 
 


Med blixt och utan blixt
 
 
Vad gäller vardagsrumsbordet ovan så är det också klart, 
men de svarvade benen ska tas lite till på bara då.
Sen ska möbeln att lackas, så det är skyddat, men jag låter betsen få torka lite till först.





Sideboarden nedan är klar, men luckorna/dörrarna till skåpet
behöver dock tas en gång till, för övrigt är den bänken klar.
 




 
Allt känns faktiskt rätt så klart!

Sen kommer jag att behöva lacka bordsytor och sånt som sagt...
För att ytan ska skyddas, så man kan använda ytorna och ställa saker på,
utan att det blir fula märken i möbeln tex. Lacken skyddar ju.

Men jag låter som sagt alla möbler få torka lite till och sen när lacken är klar,
så ska ju inte möbeln gärna användas på en vecka typ.
Det är ju för att lacken ska få förbereda sig, sjunka in osv.





Another item as well
En ljuslykta som sett ut så här som nedan till vänster, blev också mörk, som ni ser.
Det står en ljuslykta bakåt i fotot nedan också, men bry er inte om den.
Fick ta fotot med blixt också, vilket blev konstigt, men det får ni ta.
Denna lykta torkar ännu, får inte helt klar än.




5 kommentarer:

Lilliss sa...

riktigt snyggt!

krama om!

Carl-Arne sa...

Fantastiskt fint jobbat- Du har verkligen lagt ner mycket jobb men så blir ju resultatet bra med. Kram

Nettan sa...

Fan vad najs!! Tummen upp för allt hårt slit!!

Hemmet Är Min Borg sa...

riktigt bra jobbat helt klart, du är lik mig ,man hittar alltid något mera och måla ;) den lilla stolen är fin ,var köpte du den "visslar"
kram

Josefina sa...

hahaha ja duu, den stolen var DYYYYR hihi *visslar*

Den målade jag inte denna gången. Så den är från sist jag betsade. En liten bräda fyllde jag i nere på stolen bara, som jag råkat missa sist jag betsa.

Kramiz