torsdag 3 december 2009

Närmare mål

Ja nu har jag suttit med kaffe och sett på Norrköping på tv4.
Behövde lite extra energi kände jag så kaffe behövdes.



 
 
Trots att det var mega segt förut idag, så kom jag ändå igång.
Jag har städa ur frysen som sagt... Städat vägg och hyllplan i hallen.
Torkat ur kylskåpet, facket under spisen, samt ugnsplåtarna.
Jag har även torkat ur de två garderoberna som står i hallen.
Även spisfläkten är tagen, så nu glänser den fint.








Wilmer har varit med och tittat så klart...
Han har fått lite lyx också, nån köttbulle har han fått sig.
Badrummet har jag kvar att städa från topp till tå...
Ska även diska och sen ta köksbänken noga, sen behöver jag olja in som sagt.



Påbörjning av badrum...


Men nu är inte mkt kvar.
Tänkte börja mig på badrummet idag, så kan man fortsätta imorn sen,
samt underhålla städningen fram till lördag.
Vi blir 6 st på lördag - Linda, Maria, Johan, Nettan, Mattias och jag.
Nån får sitta hundvakt, så hundarna inte är i vägen, 
men så dom inte heller behöver uppleva stress, röra osv. 
Kan ju förvirra lite, så bättre att dom är med sen när saker är på plats mer.
Så nån får sitta uppe hos Maria med hundar, eller promenera kanske..
Killarna kanske kan ta större möbler, Linda kan med det sa hon.
Är ju inte så många tyngre möbler så sen är det lådor i källarn bara.
Nån kan dammsuga och moppa golvet i denna "gamla" lägenheten, så den lämnas 
i rent och fint skick, för på måndag kommer värden och besiktigar sa han igår...
Nån kanske plockar upp i skåpen på nya stället....

Får fundera ut lite om vem som kan vara hundvakt,
vem som kan moppa och vilka som bäst ska bära osv.
Vad jag bäst kan göra också..


Inga kommentarer: