fredag 4 december 2009

Early up!

Tjohoo jaja!
Jag la mig vid 23 och somnade kanske runt tolv - halv 1..
Vaknade vid 3 och har mest sen bara legat, så gick faktiskt upp kl 4.
Satte genast igång med badrummet och det är nu klart! Känns underbart!
Skrubbat alla kanter längs golvet, alla vattenrör, skrubbat väggar och städat spegel, skåp osv.
Har även använt mig av fönsterputs, för att få upp glansen på vissa ställen.
 .
 .
Har använt mig av en hink med varmt vatten och med 
både ajax golv i citron och ajax professional,
Sen har jag på svamp även hällt på lite Jif (vim) och det har lossat suveränt!
Städningen tog bara två timmar, så känns underbart att ha det gjort!
 
Nu ska jag torka golvet ett par ggr också med hett vatten.
 .
.
Igår kväll, innan läggdags så förberedde jag mina 3 ljusslingor som sitter på vägg.
Rev dän en bit tidningspapper och vek biten och sen tejpade fast på varje ljus.
Av erfarenhet så vet jag att ljusen gärna går sönder i flytt, hur försiktig jag än varit!
Så nu tänkte jag att om varje ljus är skyddat av papper, så kan dom ju inte slå emot varann.
Värt ett försökt! 
 .
 .
Sen blev jag faktiskt tvungen att få nått i magen, 
så gjorde mig lite risgröt med kanel och mjölk innan jag la mig.
Inte bra att äta innan läggdags, men inte bra att missa maten heller så...
Det var inte alls fel vill jag lova, smakade bra!
 .
.

Inga kommentarer: