lördag 19 december 2009

- Julträff -






Idag var vår planerade Julträff aktuell!
Vi bestämde att vi ska vara hos Maria kl 10 på morgon
och trots dålig sömn där jag sov nån timma, sen var vaken nån timma,
sen sov nån timma, sen vaken nån..... osv, så var jag ändå uppe vid 8.
Jag duschade och sen började göra mig i ordning!
Har ju ingen tomteluva längre, men tog med mig Wilmer's.
Han hade även en röd sjal på sig för att se lite julig ut.
Han blev så ivrig när vi berömde honom att han va så söt i luvan!







Wilmer fick sin mat direkt då jag klev upp,
för att hinna att göra båda behoven innan vi går upp till Maria,
med tanke av att han skulle få njuta av lite hundkex som jag tog med mig.
Han ska ju också få lite julmums, precis som vi.
Skulle han inte bajat innan och sen äter kex,
så vet jag att han skulle behöva gå ut och inte kunna hålla sig under hela träffen.






Vi käkade juligt också så klart!
Det bjöds på risgrynsgröt med kanel! Tack Maria!
Sen hade Nettan bakat kola igår, som jag inte hade problem att svälja ner heller hihi







Tack till dig också, för de mumsiga kolorna!
Sen hämtades datorn och vi spelade lite julmusik. Det behövs på julträff!












 
 
Candi var också julklädd!
Hon hade en vit söt liten dress med fjäder fluff som muddar.









Linda skulle bort efter vår julträff och hade frågat om jag kan göra en frisyr på henne,
som hon sett på foton att jag alltid brukade ha.
Klart jag kunde hjälpa henne med det! Hon blev sen nöjd!











Nostalgi Tripp

Efter fika så nämnde Nettan om den konsert hon nyss varit på i Örebro.
Hon berättade om då hon fick autograf och jag kom att tänka på för massa år sen,
då Martin Svensson var i Lidköping och skrev autografer..
Vi hade ju laptopen framme, eftersom vi spelade lite julmusik,
så vi tog fram hans kändaste hit "Du är så Yeah yeah, wow wow"
 
Vilket ledde till att vi kom på massa andra gamla hits, med olika grupper!
Vi youtube'ade fram en massa gamla hits från 90- talet mest och satt där och sjöng med.
Otroligt hur bra man minns texterna, fast det kanske är 10 år sen man sjöng låten!











Linda gick och strax efter så gick även Nettan med Candi.
Men jag och Maria satt kvar ett tag till och sjöng på diverse hits.
Det var Backstreet Boys, Boyzone, East 17, 5ive, Las Ketshup, 
Dragostea din tei, Billie Piper, Emilia och MASSA andra hits från 90-talet!
Var verkligen nostalgi tripp!
 
 






 






Denna versionen nedan är bra tycker jag!
A capella kan ju inte många sjunga idag tex! Dom är mer beroende av teknik idag.







Kom hem strax efter 16 och då bytte vi foton, Maria och jag.


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ni har ju haft det riktigt trevligt ser jag och hundarna är för söta
kram

Lilliss sa...

hade det jätte trevligt idag!

tack och stor kram!