lördag 19 december 2009

Ensamhetsträningen

.

Hade möte på eftermiddagen igår och Maria kom över på en kaffe innan.
Jag passade då på att ha Wilmer i sovrummet ensam, så han skulle få för-tränas, 
eftersom tanke är att ha honom ensam hemma under mötet.
Så nu var jag ju hemma och kunde då veta allt som hände.
Han skällde lite först, men blev sen tyst där inne.....
Sen kom ett julkort i brevlådan och då tog det längre tid innan han blev tyst där inne.
Han gillar ju inte just brevbäraren och jag tyckte inte det lät knappt alls då vykortet kom,
men hans hörsel är ju extra bra, plus att det ju var "hemska brevbäraren" också.

Jag sa till Maria att ignorera honom, och öppnade sen dörren till sovrummet.
Undvek att titta på honom och ja satte mig direkt tillbaka på köksstolen
och vi fortsatte prata som vi gjorde innan han släpptes ut.
Han flåsade och gick runt och nosade på oss, sen la han sig under bordet.

Det var sen dags att göra mig klar för att gå till mötet 
och jag släppte in han i sovrummet som planerat och sen gick vi.
Jag lyssnade utanför dörren och det hördes knappt ut till trappen faktiskt, bra!
Gick förbi fönsterna på gatan också, och det hördes knappt heller, men skällde gjorde han.
Tror inte han skällde länge heller faktiskt. Han var knäpp tyst när ja kom hem!
Jag kunde låsa upp, gå in å allt... fortfarande tyst!
Sen kunde ja gå mot sovrummet och öppna.. inte ett ljud!

Annars kan han ju skälla när han hör mig komma hem, 
Men visste väl heller inte om ja va ute eller inne.. 
Och sen så kanske han sov lite hårt, med musiken å så här inne, 
Vet inte. men ovanligt tyst var det, så träning går framåt!
Sån här var han då han var valp också! Bara skällde i början och sen tyst!


1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Det är ett väldigt stort steg framåt!!