fredag 25 december 2009

♥ Julafton ♥

.
- God Jul -  
.


 Mammas dörr


 
Ja det har varit en BRA jul i år!
Jag är mkt nöjd faktiskt och den har ju dessutom varit VIT!
Vad är en jul Utan snö egentligen, ja du.... inget!





 Innan mormor och morfar kom, så tändes ljus överallt





Guests Arrive


 Mormor och Morfar hade med sig en paket var till oss - (Paradis choklad)



Det var jag, mamma, min syster, mormor och morfar som firade jul.
Sen var det ju Alwin och Wilmer också då.
Syrran åkte hemåt för en halvtimma sen och 
mormor och morfar åkte hem vid 21 tiden.
Vi har idag sett på Pippi Långstrump, Kalle Anka,
Nu är det jul igen 2, O helga natt (julsång), Göta Kanal.....
Ja det är iallafall några som vi sett. Vissa har vi inte tittat så noga på heller.
Nu är det jul igen såg vi inte så värst, men tvn var på.
Vi brukar också se på Karl-Bertil Jonsson, men inte i år.
På lördag är det "Tomten är far till alla barnen", det vill jag se!



Maten




 

Julklappar





Spännande tycker både Alwin och Wilmer

 

Wilmer har varit SÅÅÅÅ duktig!!!! Han har varit HELT tyst!
Han brukar vara väldigt osäker och skälla ut mormor och morfar...
Men nu sa han inget! Inte igår heller då vi knackade på för en fråga bara...
Han har t.o.m legat i soffan med morfar och 
dom har haft en liten stund ihop, där morfar pratar och visar en leksak..
Wilmer låg nära och var nyfiken på allt han sa och visade.
 



Wilmer och morfar - "Having a moment"


 
Mkt kul att se att Wilmer inte skäller ut mer och att han blitt lugnare!
Sen jag flyttade till centrum så har Wilmer ändrat sig massa!
Han är gladare nu och trivs sååååå mky bättre med Allt!
Jaa det ser vi verkligen nu att han ändrats! 
För accepterar han Dom så är han i Stor förändring!
Så som han alltid skällt ut dom och dom har inte ens fått resa sig eller röra sig mkt.
Jag är extremt nöjd med hans positiva ändring!








Mer paket öppning.....





Wilmer





Alwin

 
 
I år var det hundarna som var "barnen".
Dom hade fått en del julklappar och dom var inslagna med lite godis,
så vovvarna ska känna doften och vilja öppna.
Alwin var jätteduktig på att öppna julklappar! Verkligen!
 



Alwin ville öppna paket hela tiden

 
 
Alwin gick alltid till just mig av alla, för att tala om att han måste ut.
Så eftersom han tydligen valt vem han vill kissa med, så fick jag gå ut ibland.
Oftast tog jag med min både Wilmer och Alwin, 
men nån gång gick jag med bara Alwin ut för att göra behoven.
 





Alwin kunde se Wilmer och "moster" Angelina vid veranda dörren


 
 
 
Senare då maten är hyfsat smält, 
så blev det kaffe och tårta till julprogram.






Efter tårta öppnade några få paket till....
Sen var det lite bus och efter O helga natts julkonsert på tv,
så var det dags för mormor och morfar att bege sig hemåt.
Klockan var då strax efter 21.


Göta Kanal gick på tvn, men det blev lite hund bus istället.






Men så klart också lite mys mellan buset.....



Alwin ................................................................................ Wilmer




Wilmer


Syrran åkte hem strax efter vi slutat små busa..
Tror det var strax efter 23. Ja det va runt den tiden hur som..
Jag har foton på paketen och allt, men får visa i annat inlägg.
Är så super nöjd med denna julen!
Fina paket, pengar och bra sällskap måste jag säga..
Det tackar jag för! Tack också mamma för maten!
Tack till er som köpt julklappar och god jul- önskat mig!

Till sist.....
God fortsättning på er ALLA!

1 kommentar:

Lilliss sa...

gud vad mysigt det såg ut att ni har haft det!

krama om!