tisdag 15 december 2009

Ett försiktigt steg Fram

.
Kom på att jag i söndags kunde stänga dörren till sovrummet!
Övade helt enkelt att Wilmer ska kunna vara i sovrummet, 
men dörren till en början kan stå lite på glänt.
Det har funkat bra, men denna gången märkte jag att han inte låg i sin säng,
utan att han gått mera IN i rummet och lagt sig, så han inte tittar i dörrglipan,
så jag stängde faktiskt igen dörren så här och fortsatte sen att greja i lägenheten.
 
 



 
 
Det funkade bra, men till slut så gjorde han nått läte där inne...
Kan hända att han inte märkte att dörren var stängd först och undrade...
Men jag öppnade den och gick in i rummet utan att titta på honom eller säga nått.
Jag låtsades bara fortsätta greja med mitt.
Så det inte blir en stor grej av det hela, är ju tryggheten vi bygger upp nu!


New year's eve?
Fick ju inte öva på förra boendet som sagt, för dom var ju sååå känsliga!
Så att nu ensamhets-öva honom på nytt igen, när han inte kunnat öva på ett helt år,
kommer säkert ta lite tid, men jag får försöka att successivt ändå köra på.
Nu kommer ju nyår och stör dessutom, så ska jag ut till smällarna, 
"förstör jag", för då behöver jag väl lämna han ensam och det är för tidigt!
Får se hur nyår blir, han är ju extremt skotträdd och skulle jag lämna honom ensam redan,
så kanske han kopplar lägenheten till otrygghet... 
Platsen ska ju inte vara hemsk att vara ensam på, menar jag


Inga kommentarer: