tisdag 17 november 2009

Sista kvällen

Nu har vi varit ute på en hundpromenad, mamma och jag.
Åker ju imorn, så sista kvälls promenaden var det.
Jag har snittat i våra bakade potatisar, alltså gjort ett kryss med en kniv
och sen lagt in dom i ugnen, för dom ska ju vara inne 1 timma och 15 min typ.

Vanlig enkel kvällsmat, fast lite lyxigare är det.
I Norrköping så var det en favorit då Arne bodde i Lidköping och kom till mig på besök.
Då gjorde vi alltid bakad potatis och hade morötter som vi dippade i sourcream dipp.
I själva potatisen har jag endast stek smör och salt, inget mer.
Är inte så intresserad i att ha röror i bakad potatis faktiskt.
Älskar däremot då smöret smälter i den varma potatisen och salt ger lite extra smak.
Sen brukade jag och Arne även ha som vana att ta en öl till detta.




Bild från nätet, då jag inte kan lägga in i datorn här


Nu är vi inne och väntar in potatisarna som ska vara inne ca 30 min till.
Mamma ser på "Äntligen hemma" och jag ska också sätta mig vid tvn nu....
Imorn är jag i Norrköping kl 21.30 typ.
Åker ifrån Skövde vid 19 -nånting på kvällen.. ciao bella!

1 kommentar:

Lilliss sa...

nä du är inne i Norrköping sitter jag förhoppnings viss på pendeltåget hem!....
ska väl bli skönt att få komma hem o fixa inför flytten?

mega kram