lördag 21 november 2009

¿Por qué?

Suck!
Har varit ute med Wilmer för en stund sen...
När vi kom in så var han uppe i varv och blev busig,
skulle gräva hårt i soffan (vilket har lett till att det är hål i dynorna idag)
och kunde göra ifrån sig nått högt skall, som han alltid gör när han är uppe i varv.

Tänkte att det är lika bra att lägga sig då..
Fast att jag gärna skulle vilja koppla av en kvart kanske, framför datorn innan sängdags.
Så gick in i sovrummet och där låg Wilmer nu.....
Bad honom gå ner, eftersom jag tänkte rätta till den övre madrassen å så..
Rör mig på nätterna så lakan kanar runt, över madrassen kommer mer och mer åt sidan,
så den hänger ut och inte längre ligger bra över tjocka madrassen..
Täcket låg också dumt, och jag tänkte nu rätta till allt.

Tog bort täcket först och la på golvet....
Sen började jag skjuta in över madrassen / bädd madrassen
och därefter rätta till lakanen, stoppa om det som det ska sitta å så.
Märker att jag står i nått strävt på golvet, barfota som jag var.
Ska nu lägga på täcket igen, så jag skakar rätt det 
och då jag lägger på det, så ser jag en kiss fläck!!
Wilmer har alltså kissat i min säng..... igen!
Var nu ett tag sen men hänt förut ja...

WHY????

Kanske är det stress av att jag packar och han inte förstår vad som händer...
Men.... Vad har anledning då varit de andra tidigare ggr då det inte funnits anledning..?
En hund kissar ju inte i protest säger dom och dom gör även allt 
dom kan för att inte sätta sig nära sin sovplats... 
Ja men .... vi sover ju Där, båda två! Med stängd sovrumsdörr!
När jag lämnar honom ensam hemma, så går han in just i sovrummet, 
för att vi bildat en viss trygghet just där..

Så varför är det just sängen varje gång???
Efter kastreringen förra året så var det i hans egna säng han pinka upprepade ggr.

Suck...
Var ju bara att gå in i duschen, tvätta fötterna...
Ja jag faktiskt tvättade hela mig, utan håret. Vill inte krångla med blött långt hår innan läggdags.
Sen har jag nu moppat golvet, hängt täcke och påslakan på tork, så det inte möglar...
Lagt i nytt och fräsht i sängen och packat som jag ju har, så finns det ETT täcke extra...
Vet inte om det är tvättat eller så, men har ju inget val.
Får sätta påslakan på det och köra! Tvättar på onsdag så....


Inga kommentarer: