fredag 20 november 2009

Packa pappas kappsäck?

 
Nu har jag packat ännu mer porslin så det känns rätt så färdigpackat.
Ska diska lite till och något mer ska packas, men inte mkt av köks porslinet.
Sen gick jag mig på textiler, som plädar, kuddar och sådant.
 
 



 
 
Tog fram skurhinken och fyllde den med vatten,
sen satte jag mig på golvet och doppade handen i vattnet lite,
sen drog jag den funktiga handen över alla kuddar å sånt...
Detta är för att få bort katthår, samt damm som satt sig i tyget med tiden.
Den blöta handen gör att det samlas och "korvar" sig,
så man lättare får bort allt och tyget blir som nytt!








För att slippa att städa onödigt mkt innan flytten,
så tänkte jag att det är bäst att packa ner kuddar och sånt.
Kommer även ta ner tavlor och sånt snart också,
men ska nog ha ett bättre förvarings sätt till mina större afrika masker som hänger på väggarna.
Textilerna packade jag ner i ett tv fodral.. Fann kartongen stående i soprummet.
Hade passat jättebra att ha afrika maskerna i också, men fick inte plats nu.







Tidningar har jag så jag klarar mig, som det nu verkar iallafall..
Men kartonger kommer jag snart att behöva mer av.


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj här grejas det för fullt ser jag
kraaam

Nettan sa...

Säg bara till så kommer vi med några kartonger till :) Vi har ett förråd fullt med kartonger!