onsdag 18 november 2009

- Norrköping -

Har nu diskat lite... 
Gjort rent i kaffebryggaren också, för det såg ut att behövas!
Inte länge sen jag gjorde rent den, och nu då jag vart borta så har perkulatorn stått fylld med vatten,
men det hade ändå lite grann börjat se äckligt ut i botten, eller ja...
Så bestämde mig för att göra rent bryggarn med svinto igen.
Nu kokar jag upp vatten, så gör jag jämt när jag rengjort, eller vart borta ett tag.
Perkulator ska ju användas regelbundet.
Det heta vattnet som kokas upp, gör att det renar upp lite inuti bryggarn.
Så nu är bryggarn klar att användas imorn bitti.



Hmm redan julstjärna....


Var här i Norrköping 21.25 och jag gick till spårvagnen och tittade.
Såg att nästa vagn går om 25 minuter........
Funderade en kort stund och bestämde mig för att promenera.
Tänkte att jag åtminstone kan börja gå mot nästa hållplats....
Så ångrar jag mig och känner att packning är för jobbig,
så ställer jag mig ju bara på nästa plats och väntar in spårvagnen.
Blev att jag gick hela vägen ändå... Envis som jag ju är!





Tung rullväska med necessär ovan, en stor ryggsäck på ryggen och en unghund på 12 kilo.
Vill lova att det var tungt och sista biten var så jag gjorde miner.
Kändes i hela ryggen och det riktigt värkte!
Väl hemma så var jag ju svettig och trött... 
Såg på spårvagnen nära hemmet, att vagnen kommer om 5 minuter.
Med tanke på att det var på resecentrum som det stod 25 minuter och det ju tar 
en liten stund för vagnen att ta sig upp till detta området, 
så har ju vagnen redan börjat åka från resecentrum för ett tag sen.








Vid Mekonomen så började Wilmer skälla!
Han skällde mot "gubben med hunden" som ni ser på väggen!
hahahaha Ja jösses Wilmer!

Han skällde förresten även i början av vår lilla promenad hemåt.
Det var nämligen skyltdockor i fönstret på första gatan hehe






Var inne här omkring 22 tiden. Exakt vet jag inte.
Ska snart lägga mig! Är riktigt trött nu måste jag erkänna!
Resten av disken ligger i blöt. Hann ju inte ta den innan jag reste.
Imorn är en ny dag och nu har jag laddat lite energi för att ta tag i allt här.
 




xoxo



Inga kommentarer: