tisdag 24 november 2009

Närmar sig

Denna tiden om en vecka, så får jag nycklarna till min nya lägenhet!
Då ska jag dit och se hur det se ut och om dom hunnit måla om eller inte.

Under nästa vecka så kommer det små köras lite grejer i Linda's bil.
Sen går ju stora flyttlasset på lördag, 5 december.
Lite strö saker och kanske lite porslin och sånt tänkte jag att vi kör under veckan..
Sen mest större saker och resten då, med flyttkärra på lördagen.
 




Får försöka ta lite grövre städning nu i denna veckan,
alltså i min nuvarande bostad då.
Han tar ju ostädat men grövre städning ska ju tas lite av.
Tänkte ta lite väggar, som min perserkatt gått och smutsat ner...
Dom får ju vattniga ögon och det kan sätta sig på väggar om han skakar huvud eller nyser.
Väggar på toa och även taket i duschen ska tas... ja det är gula fläckar där.
Värden har kollat ventilen och tycker den drar som den ska,
så det är nog bara torka av taket sa han... får se hur pass mkt skrubba det blir då... hm..

Ugnen måste tas och brädor ska oljas in.
Har ju såna där levande trä bänkar i kök och utanför toa.
 
Ja nu är det en vecka kvar som sagt, så kl 13 den 1 dec, kan jag hämta nyckeln!


Inga kommentarer: