lördag 14 november 2009

Inspirerad!

.

"Hampstead"


En sittbänk som kan tex stå i hallen, om man har bra utrymme.. och sen
när man får gäster så kan man sitta på denna vid soffbordet, om man är många.

Bänken är ifrån Mio och det är båda stolarna nedan,
som skulle kunna passa in i mitt afrikanska tema, som köksstol.







"Frida" ........................................................................... "Nick"




Inrednings kär som jag är, och då Speciellt extra mkt på just höst,
så sitter jag och har en helhetsbild i skallen på hur nya hemmet ska se ut!
Behöver nya köksstolar och lite annat nytt!

Har en handgjord träskiva hemma... riktigt fin!
Den har jag haft som "bord" med två lekarstenar som "fötter".
Men tänkte att jag skulle kunna ha den skivan på väggen kanske...
Sätta väggfästen i snyggt smide och sen ha den som vägghylla.
Sen på den hyllan ha rotting korgar med förvaring i.
Den träskiva jag tänker på är betsad i mörk brun färg
och då skulle det vara läckert att ha vita rottigt/vävda korgar på hyllan.



 
 




Ikea .................................................................... ilva.se
 
 
 
Som den högra korgen ovan, det färgen på korg är också godkänd.
Får ju inte vara ljusare naturfärg än den högra.
Om den handgjorda träskivan inte skulle funka att ha på väggen,
så har jag ju en svart ikea vägghylla hemma också, 
men tycker den ser lite för "Ny" tillverkad ut..
Gillar ju handgjorda trä grejer och nytt som ser tex fabrikstillverkat ut,
passar ju inte heller in i mitt afrikanska tema.
Kanske går att måla, betsa eller fixa till ikea hyllan, eller så får jag köpa ny bräda.
Mkt kan man ju göra hemma om man är lite allkunnig, vilket jag ju är.

Sen funderar jag på mattor också....
Vill ha nått som ger orientalisk känsla och som passar in.
Personligt och passande. Kom bara på kohud som kan passa.
För att nämna! Det finns så klart hud som inte är äkta!
 



 
 
 Antingen ska kohuden vara ljusa, som på bilderna ovan,
eller så ska de vara med mer brunt i. Inte för fläckigt och inte heller svart vitt.
 
 
 

Ko hud tillsammans med läcker kista ovan



Mer kohud exempel:



 Strunta i övriga rummet ovan.. Inte min stil.


Inga kommentarer: