tisdag 17 november 2009

2 veckor

.
Idag är det tisdag och imorn åker jag hem till Norrköping.
 
Idag är det också exakt 2 veckor, till jag kan hämta nyckeln till min nya lägenhet!
Det ser jag mkt fram emot! Svårt att inte räkna ner lite i kalendern..
Även om jag inte flyttar in just den dagen, så kommer jag åka dit med lite smått.
Linda har sagt att hon gärna hjälper till under veckan och det betyder mkt! Tack gumman!
Då hon sen jobbar, så kommer jag säkert inte kunna låta bli 
att ta lite på cykel och åka dit med, haha!
.
Bild ur min blocket annons
.
.
Det verkar inte som att ny hyresgäst till min nuvarande etage lägenhet är klart,
vilket faktiskt irriterar mig ganska mkt...
Jag sa upp min lägenhet för nu tre veckor sen och satte ut en annons på blocket.
Massa har hört av sig och alla är villiga till tidig inflytt...
En kille har jag visat lägenheten för och värden ville väl träffa killen,
för att se vem han var, innan han fattade sista beslutet...
Vet inte om dom träffats igen, men klart verkar det inte vara.
Verkar som min värd sitter lite och lutar sig tillbaka och 
tror att jag kan ta dubbla hyror om det inte hinns i tid....
 .
Bilder ur min annons
.
. 
Fast att jag vart tydlig med att alla dessa jag skickar vidare är villiga till tidig inflytt
och att jag satt ut annonsen för att slippa dubbla hyror just!
Va f-n är han inte snabbare att hitta nån för då????.. Åååååhhh!
Jag behöver veta, men även alla de som söker 
behöver ju veta om dom ska flytta om två veckor eller inte!
 .
Bild ur min annons
.
.
Mamma ska komma till Norrköping lagom till flytten, som äger rum 5 dec.
Hon kommer då ha med sig min perserkatt, Oliver.
Han tog jag ju med mig hit nu och för att slippa krångla med han på tåget,
så är det bättre att hon tar med han i bilen, då dom ändå ska resa.
Hade även tänkt att jag tar med mig det nödvändigaste i packning nu,
så kan hon ta med sig resten i bilen då dom kommer till Norrköping.
Blir ju så otroligt tungt och jobbigt att ha för mkt på tåget annars!
 .
 .
Får se hur det blir... 
Låter inte så trovärdigt på att dom kommer till flytten faktiskt.
Bilen ska få vinterdäck på sig och vissa delar på bilen behöver bytas ut.
Hoppas ju så klart, men kan inte vara säker känner jag.
Blir nog också lite tufft om jag ska ta tag i flytten, som jag ju har hjälp till,
men sen hinna flyttstäda ensam också.
.
Ska snart gå upp och packa inför resan imorn hur som..

2 kommentarer:

Electra 225 sa...

Halloj.Men skulle du inte slippa städa nu som du skrev? Han kunde ju ta den ostädad...

Josefina sa...

Nanen:
Ugnen, badrummet, frosta ur frys å sånt ska jag göra, men fönster, damsuga osv behöver jag inte OM nu den killen just kommer få lägenheten.

Om värden ger till nån annan så kommer jag behöva städa som vanligt vid flytt.
Sen är det bra med bil, då man kan små köra lite =) Underlättar massor