fredag 16 oktober 2009

I'm @ home.nu



.
Jösses..... Satan i gatan vad Trött jag är nu!!
 



Reste ju med tåget från Skövde till Katrineholm och sen där bytte tåg, som gick till Norrköping.
Mamma körde mig i bil till Skövde vid kl 19 
och sen var jag framme med tåget i Norrköping 21.25.

När jag klev av spårvagnen här utanför så kände jag direkt att det inte är lika Kallt här!
Det var ju riktigt kallt i väster, men här var ingen fara alls ju! Vilken skillnad det kan va!

Väl hemma så känner jag genast att det luktar bajs!
Hinner inte komma in genom min dörr, förän jag undrade vad det kunde lukta så för.
Jag klev in och såg genast hur mkt lös avföring det ligger Överallt!!
Katten har vart LÖS i magen och lösa högar ligger överallt!!

Hans bak såg ut som han satt rumpan i en pöl med lera......
Precis hela baken var både i "klumpar" och i nytt löst.... Rena kriget!!
Han har dessutom satt sig överallt med DEN baken!!

Bänkar, bord, stol, golv, mattor.................
Det var avföring överallt, löööööööös!!
En hög med post och brev låg på bordet, och Oliver har satt sig där!!
Såg ut som en mega röra med chokladpudding!!













Jaa ursäkta detta otrevliga inlägg, men hur som helst..
Jag kastade av mig den tunga resväskan från ryggen och sen var det ju bara börja!
Katten fick duscha rumpan Direkt!
Herre guuuuuuud så han skrek! Var så jag tyckte synd om honom! Fyyy!
Han skriker inte i duschen annars, men nu var han riktigt ledsen och förstörd!

När Oliver var ren i baken, så var det ju bara att ta medel på alla större fläckar,
låta det vara i nån minut och sen ta bort med papper!
Bänkar, bord, stolar och annat fick jag torka på samma sätt!
Mattorna var bara att kasta i tvätten Direkt!
 
Jag öppnade fönsterna för att få vädra så gott som går ikväll!
En stooooor hög med spya hade Oliver också gjort i sovrummet!
Ingen liten hög precis!

 

Hans mat och vatten var slut, så jag diskade skålarna och fyllde på..
Han drack som han aldrig sett vatten förut....
Dricker väl extra då han är kass i magen också.

Jag fick öppna alla breven och direkt kasta kuverten!
Dom var dränkta i "chokladpudding" liknande avföring... fyyy!!
Sopkassen fylldes Fort med både tork-papper och alla äckliga kuvert,
så den sopkassen åkte direkt ut i sopinkastet!
 
Jag satte i en ny påse och sen var det bara att fortsätta i samma stil!
Moppen åkte fram och med glödhett vatten och bra Ajax så skulle det bli rent!
Bytte vatten ofta, med tanke på vad jag städar efter..
Ska byta moppen också, alltså mopp huvudet.
 
 










 
 
Nu sitter jag här....
I skrivande stund är klockan redan över 1 och jag är helt slut efter städ och resa.
Men.... nu är jag hemma



3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hur kan de bli så,han måste med nästa gång

Lilliss sa...

stackars oliver!
fattar inte hur han kan ha blivit så lös i magen....hoppas att han blir bra snart!

Nettan sa...

Herregud!!! :S Hoppas det gick bra att få bort allt! :/ Undra varför han var så lös :S