lördag 19 september 2009

Nice long walk



 
Träffade Maria strax efter kl 21 igår kväll. 
Mötte sen upp Nettan 21.30 vid Försäkringskassan.
Jag skulle göra ärende på stan. Ett brev skulle i en brevlåda på stan.
Frågade Nettan och sen Maria också om dom ville med på promenad,
så vi hade med Candi och Wilmer och knallade fram denna sköna kväll.
Wilmer fick ha brevet i klövjeväskan, så han fick en arbetsuppgift som han verkade gilla.
Det får ju inte väga mkt i väskan, då han inte är så van ännu,
så endast tom eller lätta små saker kör jag med i väskan.










När vi tagit vår sköna promenad, så hamnade vi tillbaka på f-kassan.
Där stod vi och funderade på vad som händer sen.
Det slutade med att vi hängde med Nettan upp på kaffe.
Hon bor ju området bakom f-kassan så dit gick vi.
När Mattias hade lagt sig så satte vi oss i vardagsrummet och fortsatte prata.
Wilmer talade om att han behövde gå ut och först då så kollade vi på klockan....
Den hade hunnit bli 3 på natten *ops*
Vi tog på oss, innan Wilmer skulle behöva upprepa sig om att han ska ut.
Så jag och Maria som bor nära varann, vi promenerade hemåt.



Väl hemma igen



Väl utanför Marias hus, så stod vi och pratade som alltid.
Det hade blivit kallare ute och vi stod ju nästan 2 timmar där,
så hann att bli riktigt kalla och mina händer hade knappt känsel.
Så eftersom vi kan prata i evigheter så fick vi bryta och gå hemåt värmen.
Jag kom innanför dörren kl 4.50 på natten. Iskall och dan!
Fick värma upp lite och var i säng vid 6 tiden.
Men jag låg under täcket, precis ISKALL och skakade även under täcket.
Kände då att jag inte hade något val, utan att kliva upp och hämta värmefläkten.
Den står ju nere i vardagsrummet annars. Jag bor i en etapp lägenhet och där nere kan det bli kallt.
Så jag hämtade in fläkten till sovrummet och ställde den nära sängen, för att snabbt bli varm.
Tyckte att den gjorde sitt jobb hyfsat fort faktisk och jag kunde lätt somna sen.





Wilmer ............................................................... Fläkten



Vid typ kl 8 så vaknade jag av att det blivit För varmt i sovrummet.
Det finns ju ingen ventil och inget fönster till sovrummet, så luften går inte runt.
Ibland kan man kallsvettas då man sover där inne,
så jag visste att jag skulle få problem senare med att det skulle bli för varm luft.
Så jag klev upp och stängde av värmefläkten, samt öppnade skjutdörren till sovrummet.
Sen gick jag och la mig direkt igen för att somna om.
Kunde genast känna ny och sval luft komma in i sovrummet, så det var lätt att somna om.
 
Hoppas jag inte blev sjuk då jag stod ute så länge i kylan!
Såg ju på datorn, precis när jag kom hem på natten, att det var 6 grader ute!
Hade inte mkt kläder heller, utan en tunn t-shirt och sen en stickad polo över.
Polon har ju hål överallt, som gör att luft blåser igenom på mina bara armar.
Kändes inget då vi promenera, för då fick man ju upp värmen och det var inte lika kallt då heller.



Inga kommentarer: