lördag 19 september 2009

Born in a dark country

 
Ska träffa Nettan vid rastgården vid 19.30.
Får hänga med hem dit sen för att spela lite wii och så,
men har inte bestämt mig ännu för hur jag gör.

Sitter och kollar tider på Meddo och det var som jag trodde,
dom stänger varje dag kl 23 och jag behöver ju sola några Få ggr.
Känner att ska jag träffa en farbror och bror för första gången nästa helg,
så vill jag känna mig få och det är dags att få upp pigmentet lite.
Man blir ju blek när höst och vinter kommer, och då får man hjälpa till lite.
Så om jag solar en gång ikväll, sen en gång imorn kanske, annars måndag kväll om inte annat.
Sen kan jag sola i Lidköping en gång med, och det räcker.
Man blir ju otroligt snygg med smink då man solat också.
Finnar eller orenheter av olika slag försvinner i solariet, men känner sig sååå 
mkt piggare faktiskt och mörka ringar under ögonen syns inte lika mkt.
 
 




Så funderar på att ta solning nr 1 redan ikväll faktiskt...
Skulle verkligen behöva det och eftersom jag har så mkt planerat, 
så är det ont om dagar att hinna sola.
Jag försöker att inte sola alldeles för ofta, men nå gång i månaden på höst och vinter,
så vill man ju se snygg och fräsh ut och då tar jag 3-4 solningar på en vecka kanske.
Det är allt som räcker egentligen ju.

Föresten, har en kräm som är köpt på Meddo...
Smörjer in ansiktet med den innan solning och färgen sätter sig bättre,
samt att ansiktet hålls fräsht och torkar inte osv.
I Lidköping har dom stå-solarie och då är det starkare rör, så man står halva tiden.
Alltså behöver man inte sola en gång, lika länge som i ett ligg-solarie.
Men jag gillar faktiskt ändå Meddo's deluxe solarium mer, som man ligger i.
Dom har ju i Norrköping bra såna med extra ansiktspatroner osv.


Inga kommentarer: