onsdag 16 september 2009

Hoppsan!

Klockan är nästan 6 på morgon, jag vet.....
I'll tell you why, okey?!






Idag har jag varit såååå trött! Fick ta c-vitamin vid 17.30 för att palla kvällen.
Skulle träffa Maria sen vid 19 för att gå till Maxi.
Så antingen ställa in eller försöka, det var mina alternativ.
Jobbig kväll var det igår, eller alltså... nu är det ju en Ny dag... men måndag kväll alltså.
Det var psykiskt jobbigt av olika anledningar som jag inte orkar gå in på.
Hade då huvudvärk och allt när jag vaknade denna tisdag.
Tjock i skallen, tung, yr och jobbigt.. När jag rörde huvudet för mkt, så kändes det ont.
Nej, jag festade inte! Så inget sånt, fick ta en massa skit av en viss person bara.
Psykisk misshandel, men som sagt.... Orkar inte rabbla upp allt.
Vart så orkeslös så jag la mig tidigt på måndags kvällen.
Sen vaknade med denna underliga huvudvärk, ihop med trötthet och allt.
Mamma sa att det är vanliga efter en kväll med så stark ångest så bara leva med det.
Inte första gången heller dessvärre.....


Klockan närmade sig så jag hoppade in i duschen vid 18.40 kanske.
Sen mötte jag upp Maria strax efter kl 19, utanför hennes port.
Hon bor ju nära mig och bor närmare Maxi i riktning så därför möttes vi där.
Hon var jättefin idag! Gjort sig i ordning lite och var jättesöt!
Jag däremot kom i mysbyxor och hade fortfarande ångest kvar från måndagen.
Andningen var inte normal på mig heller, så kände mig svullen och dan.






Jag hade med min cykel som packåsna, men vi promenarade.
Inne på Maxi så gick vi som två säckar och gäspade i kapp haha!
Sååå trötta helt plötsligt och vi sa att vid 21-22 så är man säkert pigg sen igen.
 Jag frågade vilken glass Maria vill ha, hon valde ut en och så köpte jag oss varsin.
Som tack för att hon hänkade på som sällskap till Maxi.


Vi tog alla 3 tunga kassar på cykeln.
Jag hade stor handlat lite nämligen, så köpte massa basgrejer, samt extra mat.
Linda har sagt att jag kan säga till nära jag måste storhandla, men nu blev detta som det blev.




Maria ville hänga med hem på kaffe och det hade jag tänkt också, så det blev så!
Vi pratade så pass mkt, (som vanligt) att jag kom på att vi ju blivit piggare, som vi sa.
Maria sa då att; "Ja vi skulle ju bli piggare vid denna tiden".
Men då vi vänder oss och ser mot dataklockan som man kan se på avstånd,
så var den inte 21-22 som vi pratade tidigare om, utan den hade blivit omkring 2 på natten!!
Ooops!!


Nästa stund så var klockan 5 och sen hann den nästan bli 6 nu så vi fick änna slita oss.
Vi satt så pass länge så bordet hann bli lite stökigt med papper, tuggummi paket och allt...
Men vi har haft jätte trevligt som vanligt!
Har kommit nära Maria på kort tid och känner att hon är äkta och att hon är en vän!
Vi förstår varann och man behöver inte tala i hela meningar, 
för den andra vet Precis hur meningen ska avslutas! Sånt är inte så ofta man stöter på.
Och ännu närmare kommer vi varann, ju mer tiden går!
Man kan inte göra annat än att gilla tjejen! Puss på dig!


Tack så mkt för du följde med som sällskap och tack för super trevlig kväll OCH natt!


2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

underbart med RIKTIGA vänner
kraaaam

Lilliss sa...

Känner samma sak om dig!
känns väldigt skönt att veta att man har någon som verkligen förstår en och att man inte behöver använda ord för att den personen ska förstå.

stor kram!