tisdag 15 september 2009

För F-N!!!!

 
HELVETE var otrevlig hon var!!!!!
min tvätt tid slutade 18 å nu gick ja för å hämta tvätt... nån va där
ja bad om ursäkt för att ja gått in på hennes tid


Då svarade hon me hån flin...
"höh! ja det får man väl lov att säga! för det e ju inte det lättaste att få tvättid i detta huset heller!!"

Men inget sköts ju här i huset sa hon sen.
Nä där håller jag med dig sa jag.
Jag sa att, man ska ju hålla reda på vart man ställer sina egna saker,
men själv så står det ju saker överallt i hela korridorerna, sa jag.


Då frågade hon mig om det e jag som bor över henne, i 37an.
Som har den där hunden.
Ja det är jag sa jag. Hon mena på att han skäller så dant!
Jag sa att jag ber om ursäkt...
Då gav hon ett hånflin igen och sa "höh! ja... ursäkt och ursäkt, det är ju hunden som skäller!
Men jag håller på att leta nytt, sa hon!
Jo det gör jag med, menade jag på.. Jag har letat sen januari, sa jag.
 
 
Hon sa väldigt surt att;   
- "Joo... jag har letat sen du flytta in!! Men det är ju inget lätt, men jag kämpar ju på!!
För här kan man ju inte bo iallafall!!!"

Jag svarade bara "Nää, jag håller med dig!"
Sen gick jag!




BTW!!
Denne 40 -something surkvinna, är dessutom sköterska!
Hon jobbar på sjukhuset här i Norrköping!
Skulle aldrig i helvete låta henne som låter SÅ SUR,
även innan hon visste vem jag var, så var hon MKT otrevlig!
Skulle aldrig låta henne jobba på sjukhus!
Patienterna skulle ju gråta sig hem, helt förstörda!!!


4 kommentarer:

Electra 225 sa...

Hahaha har du träffat häxan surtant ;-)

Hemmet Är Min Borg sa...

det har blivit otur för dig med den flytten ,så var det inte på det andra boendet , väldigt sura folk där du bor nu tycker jag, hoppas du hittar nåt snart
prova ring dit där du bodde förut
pöss o kram

Tiggir sa...

Men villek typ!! Men bra sakt gumman!!

Lilliss sa...

vilken sur käring!
hoppas att du får en ny lägenhet snart!

stor kram