tisdag 4 augusti 2009

I'm@home.nu

.



Vi handlade på maxi innan vi åkte hem till lägenheten.
Vi var väl hemma här vid kl 21.10 och jag ville börja med att diska
eftersom jag inte hann det innan jag reste med tåget mot
Lidköping för tolv dagar sen. Så disk och spisen är nu rent och fint igen!





Vi såg sen till att få i oss lite kvällsmat och sen tog vi en liten
promenad med Wilmer i området bara.
Vi har ju trots allt idag åkt 42 mil idag sammanlagt.
Då med ett stopp på kenneln i Västerås då. Annars åkt utan stopp på vägen.

Jag har nu precis även bytt i min säng, till nytt och fräscht,

samt även bäddat mammas säng, så nu är båda klara att bara sen lägga sig i.








Har även packat upp necessären, inte väskan ännu.
Hängt fram fräscha handdukar som jag tvättade innan jag reste till Lidköping.
Samt även torkat ögonen på min perserkatt. Ett super Tack till Maria som
passat honom i dessa tolv dagar som jag vart borta.
Mkt tacksam gumman! Super kram till dig!




Nu sitter jag och myser på golvet med min keliga Oliver (katten).

Länge sen jag såg honom så får ge honom lite tid så klart.






Wilmer ligger just nu under sängen.

Klart att han är trött av allt resande ändå sen i förmiddags!

Sen träffade han 7 st shelties på kenneln me. Tar ju kraft det med.

En av tikarna var i hög löp, Candy hette hon.

Men eftersom Wilmer är kastrerad så känner han ju inte av så det stör honom.

Sen var ju lilla söta Lovis dräktig och därmed lite smått vaktsam

som ju är vanligt då de snart ska föda. Dom får lite moders känslor.

Men bra mentalitet måste jag ändå säga.


Det är ju den tik som mamma tar valp av.

Det är nu Lovis sista kull. Sen är hon klar.

Man får ju inte avla för många ggr, för er som inte vet.



Nä nu ska jag fortsätta här! Får packa upp själva väskan imorn,

men som sagt fått massvis gjort nu sen vi kom hem strax efter 21.


- Kram kalas -

1 kommentar:

Lilliss sa...

var så lite så!
han var så mysig..
kul att du har kommit hem igen!

kram kalas!