söndag 16 augusti 2009

Fredag & Lördag


Kom hem 2.30, ..men tog en stund vid datorn innan läggdax.
Skulle fixa snabbt på min 'Farm Town' på Facebook.
Bara se till att köpa ny mark och sånt, skörda får bli imorn....

Sen satte jag mig och skrev blogg inlägget och det tog sin tid.
Foton skulle ju in i datorn och sen laddas upp här osv.
Hur som helst..... så här såg min helg ut:



Fredag
Igår kom Linda hem till mig efter hon slutat jobbet.
Sen ringde vi Maria och sa att hon kunde komma också.
Linda hade planerat att fixa nått mumsigt att äta,
så vi fixade i ordning detta tillsammans.

'



Det var kyckling filé och en liten röra som sen lades i tortillas bröd.
Veks ihop och sen in i ugnen. En sallad gjorde vi också.
Detta var faktiskt väldigt gott tycker jag!
Det får vi äta igen, Linda!




Vi alla tog en cider/xider, till maten också.
Vi har pratat om att se en film ihop.
Men gick inte köra dvd i wii prylen och min dvd är i källarn.
På en helt annan adress alltså.
Vi pratade dock om att gå förbi där och hämta den när Wilmer ska ut.
Men klockan var så pass när vi ätit klart att det skulle bli väldigt sent.
Maria föreslog att spela wii, vilket vi gjorde.




Linda sov sen över som vi ett tag bestämt.
Vi la oss strax efter tolv och låg sen och pratade till typ kl 3.
Linda somnade, men inte jag.
Av en anledning så skrev jag ett sms till henne vid 5,
varför berättar jag inte, men jag tänkte att det ser hon på morgon.
Jag låg där och vred och vände mig. Varm och uttråkad....
Sms signalen var dessvärre både väldigt hög och låååång.
Jag tittade på Linda, men hon reagerade inte, så *puh* tänkte jag.
En minut senare typ, så UPPREPAS signalen och jag tänkte "neeeej".
Det var visst påminnelse på den, vilket jag inte alls räknat med.
Hon vaknade så klart och läste. Hahaha...
Ja sen låg vi och prata nån timma till. Därefter somnade Även jag!



Lördag
På morgonen... öööhm *host* förmiddagen, så ville Maria ta fika ihop.
Så jag fick koka kaffe till oss allt, ta i termos och sen gick vi till Maria.
Hon hade sin katt Stitch med sig ut och vi satte oss på filt och mös lite.
Hon stod för bullar att smaska på till kaffet.





Sen skulle vi hem till mig så jag kunde göra mig i ordning lite.
På vägen sen, så stack jag upp till Nettan och Mattias för att se till 'Neme'.
Är ju kattvakt fortfarande och han ska ha vatten och mat dagligen,
så passade på att ta honom innan vi åker ut till Linda.
Han vart sååååå kelig!!!! Oj oj oj!!!!
Han ville inte Alls att jag gick och han försökte hindra mig vid dörren!
Jag kelade ju en kort stund innan jag gick ut till bilen,
men han bönade efter sällskap verkligen!!
När jag sen låst och gick mot hissen, så hörde jag honom.
Han jamade och var ledsen.. usch, kändes så dumt att gå!



Kvällen hade börjat.....
Hemma hos Linda, så hade Mogge redan kommit dit.
Han och Johan spelade lite ps3.
Det blev en liten promiz med hundarna,
sen spelade vi lite 'Guitar Hero', där Johan skötte trummorna,
jag sjöng och Mogge å Linda hade varsin gitarr då.
Var faktiskt rätt kul!

Sen var det dags att fixa maten, så killarna startade grillen på verandan.
Riktigt gott kött var det! Inte alls fel vill jag lova.
Jag och Johan tog oss nått att dricka till maten och de andra cola.
Sen var det dags att spela lite igen, så vi valde 'Guitar Hero' igen.
Men nu ändrade vi om oss lite, så jag sjöng inte längre, det gjorde Johan.
Jag var bas, Mogge på trummor och Linda gitarr.




Vi ändrade om oss lite grann si så där ibland...
Sen undrade vi om vi skulle spela lite 'Sing Star' eller 'wii' som jag tatt med.
Det blev wii, så vi kopplade in det och körde lite 'Resort'.
Då tog vi även fram lite snacks som chips, gott & blandat och dricka.
Vi flyttade undan vardagsrums bordet så vi hade golvyta till att spela.





Vi spelade lite Slice nånting, vad det nu heter då man slice'ar frukt och sånt,
vi körde även pingis, bilbåge, frisbee och frisbee golf, basket osv.
Bowling, som också är en klassiker blev det med då.
Både vanlig bowling och den med 100 pins.

Ja nu har vi haft en lång och väldigt trevlig kväll med gott sällskap,
god mat och massa med skoj, så jag är nöjd!
Har vart jätte trevligt! Tack för kvällen, Kram!
Jag och Mogge åkte in till stan ihop och han släppte av mig, Thanx!



Nää... som sagt.. 
Ni ser ju vad klockan är. Nästan 5 på morgon.
Så dags att lägga sig!
Är nöjd med både fredag och lördag! Thanx ya'll!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

var roligt , du har haft en härlig helg tjejen,
kraaaam

Emme sa...

Låter som en kanon-helg!! :D
Jag har inte haft så mycket tillgång till datorn på snart 2 vecor... vart ivåg så pass mkt.

Såg att du hade skrivit lite om din vovve och att han blivit "för stor".
Idealhöjden för hanar är 37,5 cm (det vill man att dom ska ligga kring). Då har man sagt att +/- 2,5 cm är helt okey (alltså en hane "får" minst vara 35.0 cm/ högst 40 cm).

Innom tikarna ligger idealhöjden på 35.0 cm, sen då likadant som för hanarna. Då +/- 2.5 cm. Tikarna "får" då vara minst 32,5 cm, 37.5 cm i mankhöjd.

MEN +0.5 cm gör nog ingenting. Finns en hel del fina avelshanar på 40,5/41 cm som gett bra hundar efter sig. Men då får man gå tillbax o kolla upp vilka höjder det finns längre bak i stam... väldigt komplicerat ;)

Är så glad över min vovves höjd! I helgen fick jag reda på att hon hade stannat, hon löpte nu vid 1 år :)
Blev det ni som skulle ha en valp från Lovis?!

Kram
Emme & Evita

Tiggir sa...

Hahaha en helt rolig helg=)
Får se om man kan göra om de=)

Hihi
Står kram

Yvonne sa...

Både kompisgänget och alla djuren verkar haft det jättekul!

kram!