onsdag 29 juli 2009

Sent hemma...

.
Nu är jag precis hemma hos mamma på landet!
Har varit iväg hos pappa, med min syster och Wilmer så klart.
Vi fikade, sen spelade vi wii tillsammans alla tre.
Jag hade med mig en kontroll, men den ville inte hittas.
Vi ska kolla på detta mer inför nästa gång...

Pappa har ju två kontroller till wii, så jag tog med en hemifrån.
Vi ställde in på att spela 3 gubbar och då det var den tredjes tur,
så fick vi skicka över en kontroll av de två som pappa hade.
Man kan alltså spela fler gubbar, på två kontroller.
Är ju roligare att ha en egen gubbe, som samlar poäng så...
Lite jobbigt att skicka över kontrollen med nån av de andra,
men så får det ju bli, när vi inte lärt oss hur vi får in en 3e kontroll.
Ingen av oss har gjort så förut, så vi får läsa på hur man gör!

Gick rätt bra för övrigt!
Golfen låg jag riktigt fint till hela tiden och VANN!
Men han hade fler skivor med bowling på och dom var inte Helt samma.
Den jag har hemma är jag ju van vid, och denna funka inte samma.
Jag kunde tex inte snurra klotet som jag brukar,
för på denna skivan så drog klotet iväg åt höger rejält mkt,
så även om det är bowling som bowling, så var det inte alls samma!
Så bowlingen på denna skivan gick inget bra för min del!

Sen sköt vi med pilbåge också...
Plattan flyttades längre och längre bort för varje steg
och träffplattan hängde också i en lina så den flyttades.
Man ska alltså träffan plattan som rör sig sakta från sida till sida.
Lite svårt men kul!
Sen spelade jag och syrran lite pingis också, som jag vann hela tiden!
Lite kul var det faktiskt! Att prova nya spelen alltså!

Han har även en skiva som är endast bowling på,
den provade vi inte men ska vara riktigt svår!
Inte alls lika lätt som de bowling spelen som finns på andra skivor!
Ska till pappa nån dag igen innan jag åker på måndag,
så får se om jag spelar nått på den mer avancerade bowling skivan då.
Ska nog se om jag kan hitta lite billiga spel också, på nätet.







Denna låten kom i bilen nu när jag var nära hemmet på landet.
Fick sitta kvar lite i bilen för att höra klart låten.
Riktigt bra ju! Har hört den nån mer gång på tv,
men nu kändes den riktigt bra denna gången! Kanon ju!
Behövde höra nån extra gång för att älska den tydligen.
För nu är den en av mina sommar favoriter.

Nu ska jag natt prata med Linda i telefon lite!

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

kan visa hur det fungerar att lägga till kontroll i wii.
Vid tillfälle.
Vill få chansen o slå dig i bowling igen... Om jag kan