måndag 27 juli 2009

Lagder...


...Som vi ju säger här i Skaraborg då vi lagt oss för att sova.
Wilmer har precis fått springa av sig åter igen,
genom att vi släpper honom lös från mammas veranda.
Sen löper han och leker bäst han vill på stora gräsmattan!



Här ser ni en del av gräsmattan nedanför verandan



Ja nu är han som sagt var 18 månader gammal idag
och han fick smaka på lite små mums av Janne och Lotta förut.

Sen var han lös på deras lilla trädgård i bak. Dom har ett staket.
Flera hus ligger nära överallt och även en stor
fotbolls plan finns i deras utsikt, intill en skog.
Fanns inga folk ute eftersom det var lite små regnigt.
Men Wilmer var i den lilla trädgården då dom skulle röka,
och rätt var det är så tar han sig emellan staketets trädskivor
och sticker rätt ut mot stora fotbolls planen!
Jag ropar in honom, men han springer bort mot skogens
början precis intill planen. Där sätter han sig direkt och bajar!!! 
Så fort han är klar så kommer han tillbaka
och kryper då under mosters staket och sen stannar han där. 
Inget illa eller nått, utan bara iväg dit för att baja
och direkt tillbaka! Haha snacka om smart hund sa vi!

Han nosade på gräset innan han sprang iväg såg jag,
men för att respektera trädgården så sprang han iväg
och gjorde det intill skogen istället!
Hel härligt var det verkligen! Haha!!

Love you!





Imorn ska vi till pappa. Wilmers "morfar".
Där finns även två collies som ju är pappas. 
Ska ha med mig den wii kontroll jag tog med hemifrån,
för min syster Angelina är med och vi kommer säkert
spela wii på kvällen hos pappa imorn.
Så ifall vi ska spela alla tre, tänkte jag.
Pappa har bara två kontroller nämligen.

Idag köpte jag största säcken med hundfoder.
Förra månaden köptes en stor säck till Oliver, min perser.
Båda äter Hills. Klart det ska vara Bra foder så klart! 
Så nu har de båda nyinköpta säckar, vilket är skönt,
för då slipper man tänka på det! 
Köpte även en dörrmatta för 99 som det står "I love my dog".
Eller ja... Istället för love så var det ett hjärta.


Får försöka hålla i pengarna nu för Norrköpings
stora Augustifest närmar sig.
Det är precis innan ny löning nämligen.
Så nu när hundmaten är köpt så får jag lite hålla i
pengarna så jag har till Augustifesten. Kommer behövas!


Som sagt.... 
På måndag kväll är jag hemma i Norrköping igen!


Natti!
.

3 kommentarer:

Tiggir sa...

hahaha

Michaela sa...

Vilken perfekt gräsmatta att ha en agilitybana på ;)

Lilliss sa...

ser jätte mysigt ut!!
kram!