torsdag 16 juli 2009

Puppy!

.
Nettan har vart här på en fika nu.
Jag ska nämligen vara hundvakt från söndag - typ onsdag eller torsdag.
Sen åker jag till Lidköping på torsdag.
Var tänkt att åka till Lidköping på tisdag eller onsdag först,
men så fick jag en kallelse till att träffa läkare på just onsdag 14.30,
så fick ändra mina planer helt enkelt efter den kallelsen.
Så nu kan jag ju sitta hundvakt i veckan åt Candi.



Candi och Wilmer



Innan Nettan kom, så rastade jag Wilmer....
Så fort jag kom ut så såg jag på andra sidan gatan att det gick en liten sheltie där.
Jag gjorde ett puss ljud med munnen och både vovven och ägaren vände sig om.
Dom stanna så jag och Wilmer gick över till dom.
Det var visst hon som haft en han collie förut.
Har pratat med henne förut. Hennes hane dog för två veckor sen, blev 10 år.
Skulle fylla 11 år nu denna sommaren, men gick fort på slutet...
Hon skaffade nu en sheltie valp istället, för ett liv utan hund fanns inte!
Detta var den sista i kullen och hon tänkte först en till hane,
men eftersom detta va sista kvar, så tog hon den ändå.
En tik som idag var 3 månader och såååå liten och söt!
Jag satte mig ner och valpen var hur mysig och söt som helst!
Pussade mig i ansiktet och var så mjuk och yvig i pälsen! Åååååh!



Wilmer som valp



Jag är ju såå sugen på valp igen, men det blir om ett år.
Så jag sa till henne att jag verkligen passar på att njuta av att se hennes nu!
Vi bor nära varann, så jag lär ju få se hennes lilla tik titt som tätt.
Precis som jag fick göra då hon promenerade runt med sin collie förut.
Jättekul med en sheltie valp i området!!!!! Weeeeeeee!!!!!!


Nästa år ungefär, när lilla Zarah är mogen nog att paras,
så ska jag ta en valp av henne, en tik blir det!
Jag vet redan vad hon ska heta, men avslöjar inget än!


*Längtar* *Längtar* *Längtar* *Längtar* *Längtar*




Zarah har jag skrivit om förut i bloggen.
Klicka här, om ni inte sett inläggen förut, om Zarah.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Härligt med valpar!
Vad spännande med namnet, jag som är så nyfiken, jag slår vad om att hon ska heta Zizzi:-)

Jullan sa...

Nu blir jag nyfiken, vem är Zarah?
Härligt med valp! Vi vill också ha en till!!! Vill också ha en tik undrar bara hur man ska lösa det praktiskt...
Hej så länge!

Lina sa...

Åh, vad roligt!
Du kanske fått en promenadkompis nu. :)

Lycka till med valpköpartankarna!

Josefina sa...

Jullan:
Jag la till lite text i slutet på inlägget ;)

Hemmet Är Min Borg sa...

å vad jag gillar de fotot med wilmer och candi
åh wilmer är så liten på det fotot under
kramis