måndag 20 juli 2009

Oj som F-N!

.
Skulle förbereda inför läggdags förut,
då jag ser att det är 2 pölar kiss i min säng.. En liten och en större.
Då jag och Candi satt vid datorn förut så låg Wilmer i sovrummet
och efter att han legat där inne ett tag, så kunde jag höra honom skrapa i sängen.
Så gör han då han bäddar, men också de ggr han kissat på möbler.
Antingen har han gjort båda själv eller så har kanske katten gjort ena.
För en av dom har Wilmer gjort, det vet jag redan.
Candi gjorde en liten pöl efter att Nettan och mattias gått.
Eller ja, vi lekte någon halv timma och sen smet hon visst in på toa.
Inte så konstigt heller, med tanke på situationen.

Angående sängen så är båda eller åtminstone den ena fläcken av Wilmer.
Kanske att Wilmer kände sig utanför.

Jättebra träning inför då jag sen skaffar en till vovve.

Jag leker med dom båda vovvarna emellanåt,

precis som att jag anser att lite mys stunder är viktigt några ggr per dag också.

Ska vara extra noga med att båda känner att dom får lika mkt kärlek!

Bra för Candi som ju är på nytt ställe

och bra för Wilmer så han inte känner sig utanför i sitt hem.

Sen kanske jag får ta fram katten lite också.

Så han känner sig säkrare då de fått hälsa bättre.



Jag blir inte heller arg, för det blir ju lätt så här i nya situationer.

Dom är ju inte heller gamla.







För att gå in på det som jag tänkte ta upp......

Jo för när jag skulle byta i sängen så skulle jag gå till hallen..

Då upptäcker jag att min störda dörr inte helt lyckades bli stängd från sist vi var ute.

Genast så kommer jag att tänka på katten!

Jag tar med mig hundarna och letar i korridoren.

Suck, tänker jag med tanke på hur mkt skit det står precis överallt!

Bara att böja sig och kolla under, samt bakom allt som

står kaka-på-kaka i hela källar korridoren...



Mkt riktigt så fann jag Oliver längst in och längst bak.

Han låg bakom alla de där dörrarna! Tur jag har vallhund.

Oliver var snabbt inne igen utan problem!







Är nämligen så att min dörr får man rycka ett flertal ggr i då man stänger,

för den vill inte gärna stängas! Hänt förut också,

men var länge sen nu och då hann katten aldrig ta sig ut.

Oliver kan ju öppna dörrar som står lite på glänt

så det räcker med lite grann öppet bara.








Hur som helst så ligger vi och ska sova här nu.

Hundarna sover redan så bara jag kvar.



Natti för idag.
- kram kalas -
.

4 kommentarer:

Carl-Arne sa...

OjOj Det är som att ha små barn. full rulle hela tiden

Tiggir sa...

men gud så det ser utt!!

Hemmet Är Min Borg sa...

men tanke på hur det ser ut utanför dörren så tycker ja du skulle få lite redusering på hyran
kram

Carl-Arne sa...

Ja det ser verkligen inte kul ut.

http://arnekarl.blogspot.com/2009/07/man-fick-inte-ha-kartonger-i-tva-dagar.html

Ja fota där med för några veckor sedan Då va det lika illa Varit så för länge.