söndag 19 juli 2009

Before bedtime

.
Nu sitter jag med Candi i mitt knä.
Jobbar på att bli tight med henne, alltså få en bra kontakt.
Hon ska vara avslappnad och trygg innan vi går och lägger oss.
Wilmer är stressad av sig och denna metod funkar bäst på honom,
så nu gör jag samma med Candi innan läggdags.
Hon ska inte bara få komma in i ett främmande sovrum och lägga sig,
utan jag har haft lite öppet in till sovrmmet, visat henne lite
och hon har fått små nosa för att känna sig bekväm där inne.
Vi ska lägga oss nu när jag bloggat klart, trötta är vi nu!
Wilmer sover och Candi har somnat i mitt knä. Gäsp säger jag också nu...

Jag har lite grann tittat på Candi idag då hon rört sig,
för att lära mig att läsa av henne och veta vad hon vill.
Så gjorde jag när Wilmer var liten också,
vilket resulterade att jag lärde mig förstå när han behövde kissa.
Då gick jag direkt ut, han förstod fort att jag fattade,
genom att jag direkt då han visade sina tecken,
så sa jag "vi går ut och kissar", då blev han glad... så han lärde sig
snabbt att tala om för mig genom att 'buffa' lite med ögonkontakt,
det betyder alltså att han måste ut, och då var det bara att lyssna direkt.




Bortsett från promenaderna

Jag har låtit Candi få gå runt lite här,
har tittat lite på henne hela tiden typ och då jag sett att hon utforskar
på ett "annat" sätt än endast nyfikenhet, så har jag tagit kopplen,
förstärkt med att säga "nu ska vi ut och kissa".
Dessa stunder, så är det Endast rastning.
Eftersom dom leker så blir dom ju nödigare snabbare också.
Så jag gick ut då jag såg att Candi såg ut att vilja kissa,
och på första gräsmatta så satte sig båda två väldigt fort!
Precis bakom dörren faktiskt! Sen gick vi direkt in igen!
Upprepar jag det, då hon ser ut att visa samma tecken,
så kommer vi att förstå varann mkt fint och hon kanske säger till sen,
precis som Wilmer lärde sig då jag gjorde samma sak.

Jag filmade dom små liven förut då de leker!
Dom är ju för söta!!! happy











1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

dem är för söta ihop ,och candi är en liten men tuff tjej och så söööt