måndag 27 juli 2009

18 månader

.

Har nu ikväll varit ute på en rätt så lång

och mysig kvälls promenad. Sett solen gå ner bakom ängarna,

visat Wilmer kossorna i hagen och njutit av

en mysig lantlig promenad tillsammans.

Bara jag och Wilmer var det. Skönt faktiskt!




Liten Wilmer



Ja nu mina vänner! Nu är klockan över tolv och det är måndag!

Vilket betyder att Wilmer Nu är 1 ½ år gammal!
Här ser ni ett bäbis foto, samt ett där nosen utvecklats mer.

Den bilden var även den allra första jag såg på Wilmer.

Det var annons bilden nämligen. Föll för honom direkt!
Jag sökte på olika andra sidor, men hamnade alltid tillbaka

till just Wilmers annons på blocket!
Bestämde rätt snart för att maila uppfödaren och fråga mer,

få se fler foton, samt veta om hans personlighet mer.
När jag sen bestämt mig för att, han ska jag ha!

Så ringde vi för mer personlig kontakt.

Från Härnösand är han, Wilmer.


Uppfödaren använde namnet direkt då jag sagt

att jag ska ha honom och han ska heta Wilmer.

Hon skrev mail om vad han gör för stunden

och att han redan lyssnar på sitt nya namn.

"Han kommer då jag ropar", sa hon. Det fick mig så glad minns jag!


Det var också så otroligt kul att följa lite av hans vardag,

för det var ju ett sätt att lära känna honom lite mer.




Annonsbilden - Wilmer 2 månader




Jag vill nu önska mitt underbara hjärta,

ett .STORT. Grattis. på sin stora dag!

Nu är du 1 ½ år, ännu närmare att bli 2 år.

Som också sägs vara den jobbigaste tiden (2-års tiden).

Men jag .älskar dig. ändå och

njuter av varje dag med dig oavsett!



Puss puss!

2 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Grattis Wilmer

Lilliss sa...

Grattis till wilmer!!