onsdag 3 juni 2009

Exhausted from stress

.
Har precis vart ute med Wilmer igen.
Tränade detta med att jag stannar och han måste ta ögonkontakt,
det berömmer jag och sen fortsätter vi att gå, osv.


Sen hörde han en smäll någonstans ifrån,
vilket gjorde att han bröt ut i panik totalt.
Väntade in ett visst lugn ifrån honom innan vi fortsatte.
Jag pratade inte med honom och inte heller klappade honom,
då kan man ju förstärka hans panik som sagt.
Drog han åt ett visst håll, så gick jag det andra....
Han blev lugnare, men dessvärre så lät samma smäll en gång till!
Inte så värst högt enligt mig, men nån viss smäll var det ändå.


Paniken bröt nu ut ännu en gång och han sprattlade i kopplet,
liggandes längs med marken samtidigt och i panik drog åt ett håll.
Jag fick honom rätt så lugn igen och vi kunde gå en gata till.
Där utanför Tempo satt en schäfer ensam och skällde,
medan dess ägare var inne för att handla.
Stannade till med Wilmer lite innan vi gick över gatan till Tempo,
men en bil med släpvagn åkte förbi på motsatt gata,
varav släpet åkte ner i en grop och Wilmer fick panik .IGEN!
Dessvärre ännu mer panik denna gången, djupare och svårare!!
Han gnylade, gnällde och skällde i ett hjält och hjälplöst ljud!
Fick se till att han inte drog så pass att jag
lyckades tappa kopplet, för det var nära! För han verkligen Drog!
Blev tung och svår att hålla i!


Satte mig ner på marken lite och inväntade lugn, utan att ömka.
Han lugnade sig inte, panik panik panik panik.......!!!!
Jag höll mig jättelugn och försökte bara ta situationen som den kom.
Wilmer drog åt ett håll och skulle ut i gatan, mot Tempos håll..
Han vet att vi bor där borta, om man går den vägen..
Så som han försökte med tassarna att skrapa sig fram på marken,
gjorde att han skrapade upp sår på mina ben, där jag satt!
Helsicke vad ont det gjorde, men men.... tar jag hand om sen tänkte jag!
Satte kopplet i handtags-öglan runt midjan, så jag lättare kan arbeta,
samt att han inte kan dra så jag riskerar att tappa kopplet!






Vägen hem som nu skulle ta 5 minuter, tog kanske 20 minuter!
Han råkade ta sig ur sitt halsband, men som tur var så höll jag i honom.
Fick bära honom över gatan och en bit förbi tempo....
Sen så gjorde jag så att jag gick Hela tiden åt motsatt håll av vad han drog.
Kunde ta ett par minuter innan jag kunde gå några få meter,
men jag vet att detta funkar att göra så här.
Han kommer till slut tröttna och mer fråga mig vart vi ska gå.
Så ibland även i cirklar kunde vi gå, där jag ständigt fick byta håll.
För valde jag att gå motsatt håll, så drog han dit, så jag fick direkt
byta riktning igen och då skulle han dra till istället,
så jag byter riktning igen..... osv

Han Kommer att bli lugnare, för han kommer bli så pass trött.
När han är lugn och inte drar åt Nått håll, så kan man gå normalt igen.
Man ska heller inte gå in hemma, förän han är lugn och vanligt igen.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

de måste finnas någon som kan hjälpa till med detta, för så kan de inte forsätta, skriv igen till vovve om denna händelse så får se vad andra säger