onsdag 3 juni 2009

Fallow me please!

.
Nya mobilen är i bruk och jag har fört över all info,
foton, kontakter och dylikt från gamla mobilen intill den nya.
Så nu använder jag min nya c905 och har satt ut min c902 på tradera.


Var precis ute med Wilmer....
Vi tränade och jag ska försöka träna mer konsekvent också.
Det var vår kontakt vi tränade på.
Jag går några meter sen stannar jag, samtidigt som jag gör så fötterna
skapar ett ljud så han hör att Nu stannar jag. Bromsar fötterna typ.
Sen inväntar jag att han ska titta upp På Mig!
När han tittar upp på mig, så berömmer jag och sen fortsätter vi gå.
Då går vi några få meter till, sen samma procedur igen.



Foto är från annat tillfälle



Detta ska leda till bättre kontakt, mer koncentration på mig,
än på allt annat runt omkring honom.
Detta är mkt viktigare än en lång promenad,
för gör jag så här på varje utevistelse, så kommer det ändå trötta
ut honom mentalt, att den fysiska motionen inte på samma sätt behövs.
Känner att Wilmer kommit in i en ålder där annat är roligare,
och jag vill nu ändra på detta och istället bättra vår kontakt igen.
Det kommer säkerligen leda till att även hans utfall och
skällande kommer att upphöra helt, eller minska otroligt,
eftersom han kommer vara mer nyfiken på vad matte vill här näst.
Men krävs som sagt daglig träning av detta, för att uppnå resultatet.

Inga kommentarer: