fredag 6 mars 2009

Veckans stora festivalyra!



Ingen i Norrköping kan ha gått miste om att vi ska ha Melodifestivalen här i år igen.
Hela stan har ju schlager feber!!!






Du ser de svarta flaggorna svaja överallt i stan...
I rondellerna har dom placerat ut pyramidreklam om festivalen...
Det är uppträdanden i diverse köpcenter, som Lindén och Maxi...
Det vandrar runt clown- liknande figurer och delar ut reklamblad...
Reklam fanor hänger stort i taken på köpcenterna, och även discobollar.
Man hör låtarna på radio i butikerna och det finns en nedräknare i ett av köpcenterna,
som räknar ner till de stora evenemanget!

Tänkte ta en snabb repris på vad som hänt i Norrköping denna veckan!






Det har varit sångtävling på Maxi huset, ihop med att Amy Diamond uppträtt.
Hon är också från början härifrån Norrköping föresten..
Det har varit skyltfönster tävling mellan butikerna inne på Lindén.
Vem har snyggast skyltning??



..

...



I stadens gamla kultspårvagn 'Gamla Ettan' åkte Amy Diamond, Scotts,
Lili & Susie, Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox, samt Star Pilots.

Artisterna
färdades upp med Drottninggatan likt kungligheter med trumslagare i täten.
Längs med gatan hade stadens invånare radat upp sig och vid Lindén var det
dags för artisterna att kliva av för att ta plats på den röda mattan.

Det var trångt även framme vid scenen där artisterna uppträdde,
intervjuades och gav signeringar. Signeringskön verkade aldrig ta slut
och de som stod längst bak hann tyvärr aldrig att få några autografer.
Men veckan bjöd ju på fler tillfällen att träffa alla artister.....



..



Hela veckan har det funnits scheman,
så man kan hålla reda på vad som händer och när!
Idag är det fredag och ikväll kör dom genrep på Himmelstalunds hallen.
Det såldes biljetter även till det, men jag ska gå imorn!

Hela veckan har dom ju byggt scen och allt inför helgen!
Det kommer finnas ett tält och där kommer baren hamna.
Kan bli rätt najs att vara där i God tid innan allt börjar,
bara för att ta sig nån öl och mingla runt i tältet osv.
Dörrarna öppnas 18 och direktsändningen börjar ju 20.




..



Jaaa, det kommer bli lite för mkt.(?) .om just Melodifestivalen
och alla är inte intresserade, tro mig... jag har inte vart det heller.

"Jäkla sörja". har min tanke alltid varit.
Men sen jag flyttade så har jag tänkt mer positivt på livet och vardan
och nu när jag följer bättre på senare år, så har det vart rätt kul ändå!
Speciellt då de nära omkring sig också sätter sig in i tävlingen lite.
Nu fick lite en liten snabb uppdatering om veckans vissa händelser iallafall!



De favoriter. som jag hittills känner bäst för är nog Sarah Dawn och HEAT.
Så hoppas dom går långt! Men finalen sätter jag mig in i nästa vecka...


FAN!. En Till veckas skitsnack i bloggen om detta, tänker ni??
Well..... Take it or leave it
big grin
.

1 kommentar:

Hank sa...

Hej, kul att läsa din blogg. En riktig schlagerfeber på gång :o)