onsdag 11 mars 2009

Varför bloggar man?

.

Om jag ska gå in lite på denna diskussion som Nyhetsmorgon idag har...
Dom pratar som sagt var om varför bloggandet ökar så väldigt!
Vanligast sägs det vara 16-20 åriga tjejer som bloggar
och i det stora hela så är mode bloggar vanligaste huvudkategorin.







Varför bloggar JAG?
Personligen om jag ska svara på dessa frågor som diskuteras,
så bloggar jag för att skriva av mig, få designa både bloggen och inläggen,
lära känna folk och bevara minnen på ett kul sätt.

Jag tror att det är Nyttigt att blogga, för det är ju en dagbok.
Man skriver som sagt var av sig och det blir ju lite som terapi typ.
Måste vara nyttigt att få ur sig dagens bra eller dåliga händelser.
Sen så träffar man ju på nytt folk inom samma intressen och tankar.

Jag tycker även att det är kul att gå tillbaka i sin blogg
och läsa gamla inlägg som har intressant text och bilder där till.



Utseendet Har betydelse
För att både locka besökare, men även för att få trevligt då man läser bloggen,
så bör ju utseendet på bloggen se bra ut, så man ändrar bakgrund,
fixar en så kallad Banner (titelbild) .och väljer textfärger och liknande.
Detta skiftar man ju emellanåt, för att hålla utseendet i liv.

Jag personligen brukar se till att styla mina mina inlägg dessutom.
Se till att byta textrad, så att man inte möts att en klunga tex,
utan man möts att lättläst och inbjudande text som ser lätt ut att läsa.


Innehåll i bloggen
Vad gäller innehållet i bloggen, så passar man sig ju lite
för Vad man lägger ut, eftersom man kan locka Fel typ av läsare.
Tex såna som söker unga tjejer, eller liknande.
Vilket man inte vill. Så Helt utlämnad ser man ju aldrig till att bli.
Jag lämnar aldrig ut för mkt bilder på Mig, inte heller adress eller nummer.
Lämnar heller aldrig ut exakt hur mitt liv är, utan väljer mer ut lämplig fakta.


Målet med att blogga
Ja det är ju som jag skrev förut, att man skriver av sig,
lär känna nya människor inom, som man inte träffar utanför dörren.
Man bevarar minnen av text + bilder på ett kul sätt.

Men sen så är det ju jättekul att få besökare också!
Man bloggar ju dessto mer om man får besökare
och då blir ju målet att så många besökare som möjligt ska kommentera,
vilket är en stor utmaning eftersom många helst är anonyma läsare.
Man .KAN. ju kommentera anonymt, men många läser hellre bara.
Det är lättare för offentliga personer att få många av sina läsare till att kommentera.
Men bloggandet i sig handlar ju också om att ge och ta!
Kommenterar Du i Min, så gör jag det i Din också!
Stoooort jätte tack till er .SOM. faktiskt kommenterar i min blogg!



Jag tror som sagt att det är nyttigt med att blogga.
Vi gör av med de spänningar och känslor för övrigt som vi sitter på.
Vi skriker ut vår lycka, eller visar våra tårar....
Vi tömmer vårt inre på ett eller annat för och kan även få stöd i kommentarer.
Detta gör att vi bär på ett lass mindre inom oss!

Sen tror jag också att vi lär oss att hitta oss själva... på nått sätt.
Är man osäker på sin karriär, eller vem man är, så kanske man finular fram det i blogg.
Man lär sig prata, man finner intressen och gör sig av med sin fantasi.



Inga kommentarer: