torsdag 5 mars 2009

Training Walk

.
Jag har precis varit ute med Wilmer.
Vi tränade lite, så jag tog med ."Pet Corrector". ifall han skäller på folk.
Det kom så klart något tillfälle, så jag sprayade med flaskan och han gav sig.
Strax därefter så gick vi över gatan och då såg jag en joggare,
så jag bad Wilmer stanna och sätta sig ner. Han skulle kolla på joggaren
och jag ville se om han reagerar, eller inte.
Om han inte gör något, så är det kanon! Men skäller han osv,
så är det ju ett supertillfälle att korrekta med sprayen!
För att han ska förstå hur fel det var!






Joggaren kom mot vår gata, han sprang så det lät och var precis på andra sidan.
Wilmer tittade på varje steg, jag var beredd med ."Pet Corrector"
men han reagerade ingenting alls! Vallhundar är ju lättlärda som tur är.
Jag sprayade ju strax innan joggaren så han mindes.
För annars hade han i normala fall skällt även åt joggaren,
men tack vare sprayen så struntade han i joggaren.

Vi fortsatte träna och gick runt i kvarteret.....
Då jag var på stan häromdan och små shoppade så köpte jag ett par nya vantar.
Dom är i nån slags mocka, kostade 98:- och fanns inne på en väskaffär,
på andra våningen inne på köpcentret Lindén.
Rätt så varma och sköna faktiskt! Bättre än de tunna jag sist hade, från Indiska.
De gick ju sönder och hade inget foder, det har dessa!
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas de går bättre så att wilmer slutar skälla, dem vantarna är jätte bra, ja har haft liknande :)