lördag 21 mars 2009

Ögonbehandling

.
Idag har jag jätteont i Mitt högeröga....
Undrar lite om jag var ute för länge igår.
Var ju på rastgården i typ 2 timmar på kvällen.
Det är ju ute som jag får problemen och värre med dagarna blir det.
Idag svider det massor, rinner massor och som ni kan se på fotot,
så är den där "smuts samlar- kulan" närmast näsan, den är svullen.
Värker i den och detta leder även till huvudvärk!
Den "kulan" som tårar brukar rinna ifrån alltså.


Jag har blitt Sjuk...

Använder faktiskt både Visine och den som Wilmer har, alltså Noviform.
Då jag taggade hund inlägg igår så fann jag mitt ögonproblem från i höstas
och det visade sig vara samma problem som jag nu har...
Jag är smittad av Wilmer som jag anser det och Då hjälpte Noviform på få dagar!


På bilden: Behandlar med Visine droppar



Jättejobbigt. idag om jag ska vara ärlig..
Ögat rinner i form av tårar hela tiden, ser suddigt av både tårar
och salva som ligger i vägen, och förstör min syn....
Tänk att baka idag och envis som jag är så tar jag säkert en ipren
och kör på om en stund, så snart den verkat lite.
Tänkt att baka kanelbullar och har köpt hem det som behövs.



Klicka på bilderna, för att förstora!
Det gula i ögat är Noviform salva. Ni ser att 'kulan' vid näsan är röd och svullen!



Även tänkt att socialträna Wilmer i .city. nu när jag har bil och allt över helg.
Stan stänger ju 17 på lördagar och på söndagar är det kl 15 eller 16 som det stänger.
Så Kan ju åka fram imorn med. Som ögat är nu så vill jag inte vara ute länge alls.

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

aaaj,de e lite svullet oxå