lördag 21 mars 2009

Bullbak


Klockan 16.35

Nu ska jag baka bullar. Kanelbullar såklart, min favorit!
Inte bakat bullar på många många år, har mest ätit mammas istället.
Men nu så är mitt egna bak äntligen igång igen, kulit!







Klockan 18.00

Degen ska knådas och det ska penslas på med kanelröran!
Sen rullar man ihop degen, delar i bitar och lägger i formarna...








Klockan 18.40

Nu är alla bullar på plåtarna och ska jäsa lite, sen ska dom penslas med ägg.
Därefter strös det på lite strösocker innan dom åker in i ugnen.
Det blev sammanlagt 2 plåtar denna gång.
Nästa gång blir det väl ännu mer tänkte jag, men räckte med detta idag.




Wilmer och Oliver spanar in till köket och är nyfikna när matte grejar!
.


1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

hahah va söt tjejen bakar va roligt, ja djurena gillar när man grejar